نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

سخنگوی سپاه: ‌هدف ترور هنیه، دامن‌زدن به فتنه‌ها و تضعیف امنیت کشور است

منبع
ايسنا
بروزرسانی
سخنگوی سپاه: ‌هدف ترور هنیه، دامن‌زدن به فتنه‌ها و تضعیف امنیت کشور است

ایسنا/ سخنگوی سپاه با اشاره به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، تصریح کرد: ترور اخیر بخشی از یک عملیات ترکیبی بود که شامل اقدامات امنیتی و جنگ شناختی و هدف آن دامن‌زدن به فتنه‌ها و تضعیف امنیت کشور است.

سردار علی‌محمد نائینی در «دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی استادان بسیجی جهادگر تبیین»، اظهار کرد: حدود دوازده مدل و الگوی مختلف برای مقابله با جمهوری اسلامی در مراکز فکری و اندیشه‌ورز غربی وجود دارد و چهار نظریه عمده آن تهدید ذاتی، تهدید رفتاری، تهدید حکمرانی و تهدید نهادهای اصلی است.
وی افزود: در حال حاضر، جمهوری اسلامی درگیر یک جنگ ترکیبی است که در آن دشمن از تمام مولفه‌های قدرت به‌طور هوشمندانه استفاده می‌کند. اتاق‌های فکر و سرویس‌های امنیتی دشمن به‌طور فعال در حال تولید روایت‌ها و محصولات رسانه‌ای هستند.
سخنگوی سپاه یادآور شد: مراکز فکری غربی اعتراف می‌کنند باوجود سرمایه‌گذاری‌های مختلف، ایران به پیشرفت و بالندگی خود ادامه می‌دهد و این در حالی است که رسانه‌های معارض ایران را به‌عنوان کشوری منزوی، بی‌ثبات و گرفتار فساد، تصویر می‌کنند.
نائینی ادامه داد: عملکرد سپاه در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، و اقتصادی قانونی و نتیجه‌بخش است و با وجود تلاش‌های دشمن، جمهوری اسلامی همچنان به مسیر پیشرفت و نوآوری ادامه می‌دهد. در این جنگ شناختی، فاصله میان تصویر مطلوب از سپاه و تصویر فعلی بسیار زیاد است. یکی از دلایل این وضعیت، فقدان توجه کافی به جنگ شناختی و روایت‌پردازی است. برای ساختن تصویر واقعی از سپاه، نیاز است نقش‌آفرینی‌های سپاه در حوزه‌های مختلف اجتماعی و خدماتی به‌درستی و با عبارات فاخر و شفاف تبیین شود.
وی با تاکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی صحیح و صادقانه درباره دستاوردهای سپاه و فعالیت‌های آن، تأکید کرد: باید با مردم به‌طور صادقانه و با دشمن به‌طور واضح و بدون هراس صحبت کرد.استفاده مؤثر از فناوری‌های جدید و رسانه‌ها در جهت ارتقاء تصویر سپاه لازم است. جنگ شناختی و روایت‌پردازی در شرایط کنونی اهمیت بیشتری یافته و لازم است به‌طور جدی مورد توجه قرار گیرد.
سخنگوی سپاه اظهار کرد: دو ویژگی عمده سپاه، «اقتدار» و «پشتوانه مردمی» است و سپاه به‌عنوان یک نهاد مقتدر و مردمی، هدف اصلی در عملیات روانی و اعتبارزدایی در رسانه‌ها با روایت‌سازی‌های منفی است.
نائینی تاکید کرد: سپاه در حوادث طبیعی و اجتماعی، کارنامه درخشانی دارد، اما در بخش عملیات رسانه‌ای و روایت‌پردازی، ضعف‌هایی وجود دارد که باید برطرف شود.
وی با اشاره به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، تصریح کرد: ترور اخیر بخشی از یک عملیات ترکیبی بود که شامل اقدامات امنیتی و جنگ شناختی و هدف آن دامن‌زدن به فتنه‌ها و تضعیف امنیت کشور است.
سخنگوی سپاه به فرآیند تحقیقات و بررسی‌های صورت گرفته درباره حادثه اخیر اشاره کرد و گفت: با توجه به نیاز به ارائه یک روایت معتبر و صادقانه، زمان‌بر بودن این فرآیند به دلیل جمع‌آوری نظرات کارشناسان و بررسی‌های فنی، طبیعی است. 
نائینی همچنین تأکید کرد: لازم است روایت‌های صادقانه و معتبر درباره فعالیت‌های سپاه منتشر شود تا تصویر واقعی از سپاه به مردم ارائه شود. واقعیت این است که سپاه دغدغه‌هایی مانند کارآمدی، مشارکت و امنیت را دنبال می‌کند و نتوانسته است تصویری صحیح از این دغدغه‌ها تولید کند. برای مقابله با این چالش‌ها، ضروری است روایت‌های صادقانه و معتبر درباره فعالیت‌های سپاه و نقش آن در جبهه مقاومت، به‌درستی منتشر شود. برای ارائه تصویر واقعی از سپاه، لازم است اطلاعات درست و شفاف به مردم ارائه شود تا بتوان به‌درستی به جنگ شناختی و عملیات روانی پاسخ داد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر