نماد آخرین خبر

واکنش سفارت ایران در لندن به «حادثه» خواندن جنایت صهیونیست‌ها از سوی آمریکا

منبع
ايرنا
بروزرسانی
واکنش سفارت ایران در لندن به «حادثه» خواندن جنایت صهیونیست‌ها از سوی آمریکا

ایرنا/ سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا که جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان را یک حادثه نامید، تصریح کرد: ترور و کشتار غیر نظامیان در لبنان حادثه نیست، اقدامی تروریستی است.

سفارت کشورمان با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: میتو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می گوید از ایران می‌خواهیم که از هیچ حادثه‌ای برای افزایش تنش و بی‌ثباتی در خاورمیانه استفاده نکند. نکته کلیدی استفاده از لفظ «حادثه» است، یعنی اگر ترور مقامات سیاسی مانند سفیر یک کشور یا کودکان و غیر نظامیان توسط رژیم اسرائیل صورت گیرد «حادثه» است، اما اگر از طرف مقابل صورت گیرد، تروریسم است و دفاع مشروع در مقابل آن الزامی است.
رژیم صهیونیستی دیروز سه‌شنبه در اقدامی جنایتکارانه تعدادی از دستگاه‌های دریافت پیام (پیجر) در لبنان را منفجر کرد. حزب الله لبنان طی بیانیه‌ای اعلام کرد این دستگاه‌ها که توسط تعدادی از کارگران واحدها و مؤسسات مختلف حزب‌الله مورد استفاده قرار گرفته بود، «به شکل مبهمی منفجر شدند».
در بیانیه حزب‌الله آمده است: نهادهای ذی‌ربط در حزب‌الله در حال انجام تحقیقات گسترده امنیتی و علمی برای یافتن دلایل وقوع این انفجارهای همزمان هستند و خدمات پزشکی و بهداشتی نیز در تعدادی از بیمارستان‌های مناطق مختلف لبنان مشغول مداوای مجروحان هستند.
بر اساس گزارش‌ها، حملات روز گذشته، ۱۱ شهید و حدود ۳ هزار مجروح برجای گذاشته است. وزیر بهداشت لبنان ساعاتی پیش گفت: ممکن است مجبور شویم که برخی از مجروحان را به بیمارستان های تخصصی برای درمان به خارج از کشور منتقل کنیم.
بسیاری از کشورهای جهان جنایات روز گذشته رژیم صهیونیستی را محکوم و برلزوم کاهش تنش‌ها تاکید کرده‌اند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره