نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

واکنش سیدحسن خمینی به حادثه تروریستی لبنان: چند نفر دیگر کشته شوند که حکام عرب ارتباط با اسرائیل را قطع کنند؟!

منبع
ايسنا
بروزرسانی
واکنش سیدحسن خمینی به حادثه تروریستی لبنان: چند نفر دیگر کشته شوند که حکام عرب ارتباط با اسرائیل را قطع کنند؟!

ایسنا/ سید حسن خمینی با اشاره به تعبیر شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی که رهبر انقلاب آن را به کار بردند، گفت: نفع این تنش برای کسانی دیگری می رود. در زمان داعش صهیونیست ها با خیال راحت زندگی کردند و بعد از آن هم با همکاری حکام عرب به دنبال پیمان ابراهیم رفتند. چند نفر دیگر باید کشته شوند که حکام عرب ارتباط خود با اسرائیل را قطع کنند؟!

سید حسن خمینی عصر چهارشنبه ۲۸  شهریور ۱۴۰۳ در جمع مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اهل تسنن سراسر کشور با اشاره به یکی از وصایای منقول از امیر المومنین در نهج البلاغه اظهار کرد: ایشان مسلمانان را به پیوند خوردن با هم، بذل و بخشش و پشت نکردن به هم توصیه می‌کنند. افراد جامعه اسلامی باید مراقب باشد که به هم پشت نکنند و موضوعی مهم تر از این در امت اسلامی وجود ندارد. معیار وحدت در جهان اسلام امروز موضوع فلسطین است. 
وی با اشاره به این‌که «واقعه تلخ دیروز در لبنان برای شیعیان بود»، افزود: اما همین شیعیان برای ملت فلسطین که سنی هستند می جنگند. نماد وحدت در امت اسلامی موضوع فلسطین است. اگر پیامبر(ص) امروز در میان ما بودند، از ما کره می کردند که این غیرت را نداشتیم تا در این سرزمین کوچک از زنان و مردان و کودکان در مقابل رژیم اشغالگری که حتی به قانون های خود پایبند نیست، دفاع کنید. مسلمانان خودشان اندک نیستند، اما کثرت دشمن دارند. در این شرایط نقطه ای به اندازه نصف شهر تهران یک سال است که شبانه روز بمباران می شود. وحدت یعنی امروز نباید این اتفاقات رخ می داد. اینکه در ظاهر هرکدام ما دنبال مذهب مان می‌رویم دروغ است، بلکه دنبال منیت خودمان می رویم. اتفاقی که در غزه رخ می دهد نتیجه ستیزهای ماست. البته نمیخواهم بگویم یک طرف گناهکار است و طرف دیگر گناهی ندارد. 
وی با اشاره به تعبیر شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی که رهبر انقلاب آن را به کار بردند، گفت: نفع این تنش برای کسانی دیگری می رود. در زمان داعش صهیونیست ها با خیال راحت زندگی کردند و بعد از آن هم با همکاری حکام عرب به دنبال پیمان ابراهیم رفتند. چند نفر دیگر باید کشته شوند که حکام عرب ارتباط خود با اسرائیل را قطع کنند؟!
سیدحسن خمینی با اشاره به سخن آیت الله سیستانی که شیعه و سنی را انفس یکدیگر خوانده بود، گفت: رسیدن به وحدت در صورتی امکانپذیر است که هر دو طرف دست دوستی و وحدت به سمت همدیگر دراز کنند. نباید از شهادت‌ها ترسید؛ جنگ‌ها یک روز بدر دارند و روزی احد و گاهی امثال جناب حمزه (ع) هم به شهادت می‌رسند. 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar