نماد آخرین خبر

انهدام ۱۲۰ باند سازمان‌یافته قاچاق توسط پلیس امنیت اقتصادی فراجا

منبع
ايسنا
بروزرسانی
انهدام ۱۲۰ باند سازمان‌یافته قاچاق توسط پلیس امنیت اقتصادی فراجا

ایسنا/ رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا اقدامات انجام شده از سوی رده‌ها و معاونت‌های این پلیس در مردادماه ۱۴۰۳ را تشریح کرد که از جمله آن می‌توان‌به انهدام ۱۲۰ باند کلان و سازمان یافته قاچاق و کشف ۲۸۲۵ میلیارد تومان کالای قاچاق، رشد ۱۱۰۷ درصدی کشف تسهیلات غیرمجاز بانکی،کشف پرونده زمین‌خواری ۶۰۰۰ میلیارد تومانی، اجرای طرح سراسری جمع‌آوری مزارع غیرقانونی استخراج رمز ارز و ... اشاره کرد.

سردار حسین رحیمی درباره اقدامات پلیس امنیت اقتصادی فراجا در مبارزه با پدیده قاچاق در مردادماه امسال گفت:‌ در راستای مبارزه همه جانبه با مجرمین اقتصادی و قاچاقچیان کالا، پلیس امنیت اقتصادی فراجا و رده‌های تابعه آن در سراسر کشور با بهره‌گیری ازظرفیت‌های ستادی فرماندهی انتظامی استان‌ها و مرزبانی طرح‌های متعددی را در مردادماه سال ۱۴۰۳  اجرا کرد و در نتیجه آن ۸۷۲۲ فقره پرونده برای مجرمین اقتصادی تشکیل شده است.
وی با اشاره به ارزش مالی کالای قاچاق کشف شده در مرداده ماه امسال گفت: ارزش مالی اقلام قاچاق کشف شده در این ماه بالغ بر ۲۳ هزار ۳۸۸ میلیارد تومان برآورد شده است. همچنین در مرداد ماه سال جاری ۱۴۰ باند سازمان یافته و کلان که در زمینه قاچاق کالا و جرائم اقتصادی  فعالیت داشتند شناسایی و منهدم شدند.

توقیف ۵۷۶۶ دستگاه خودروی قاچاق
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به اجرای هفت مرحله طرح سراسری کشف جرائم اقتصادی و کالای قاچاق در این ماه گفت: در اجرای این طرح ها ۷۱۲۳ پرونده علیه مجرمان اقتصادی تشکیل و ۵۷۶۶ دستگاه خودروی قاچاق نیز توقیف شد. همچنین در اجرای این طرح‌ها بالغ  بر ۲۸۲۵ میلیارد تومان کالای قاچاق، نزدیک به ۱۶۱ میلیون و ۱۰۲ هزار واحد انواع ارز،  ۱۰۱۹  قطعه سکه یک گرمی تقلبی، ۸۰۰ دلار تقلبی، ۱۹۹ برگ ایران چک ۱۰۰ هزار تومانی تقلبی و ... کشف شد.
رحیمی با اشاره به حضور فعال کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی درمراسم اربعین ۱۴۰۳، گفت: استقرار در پایانه‌های مرزی به منظور پیشگیری از ورود و خروج کالای قاچاق، ساماندهی بازار ارز از طریق بانک مرکزی با استقرار شعب ارزی در پایانه‌های مرزی و برخورد با دلالان ارزی از جمله این اقدامات است.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به راه‌اندازی و بهره‌گیری از چهار دستگاه آشکارساز (ایکس ری) در گمرکات مرتبط با ماموریت اربعین، گفت: کشف انواع ارز، دارو، هلی‌شات و کالای اساسی قاچاق و... به ارزش بیش از ۲۲ میلیارد تومان با تشکیل تعداد ۱۴۳ فقره پرونده از جمله اقدامات پلیس امنیت اقتصادی در اربعین بود.
رحیمی در تشریح اقدامات حوزه مبارزه با جرائم اقتصادی در مردادماه سال جاری نیز گفت: در این ماه با اجرای ده‌ها عملیات علیه مجرمین حوزه اقتصادی ۳۷۸ پرونده تشکیل و ۵۶۴ متهم دستگیر شدند.

رشد ۱۱۰۷ درصدی کشف تسهیلات غیرمجاز بانکی
وی با اشاره به اینکه ارزش مالی جرایم کشف شده در حوزه پلیس مبارزه با جرائم اقتصادی در مردادماه ۱۲ هزار و ۲۲۱ میلیارد تومان است، گفت: در کشف فرار مالیاتی شاهد رشد ۲۶۳ درصدی در کشفیات، در حوزه تعدی به اموال دولتی شاهد رشد ۳۴۴ درصدی، در برخورد با رشاء و ارتشاء شاهد رشد ۱۸۰ درصدی و در کشف تسهیلات غیرمجاز بانکی نیز شاهد رشد ۱۱۰۷ درصدی در این ماه بودیم.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در تشریح اقدامات کارآگاهان این پلیس در مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مردادماه نیز گفت: پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مردادماه سال جاری با تشکیل و رسیدگی به ۷۷۳۷ پرونده با رشد ۱۹ درصد نسبت به مدت مشابه را داشت. همچنین بالغ بر ۵۹۲۱ میلیارد تومان کالای قاچاق را نیز کشف کرد که رشدی ۱۷۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. در این مدت ۴۳۲۸ دستگاه  خودرو هم از قاچاقچیان توقیف شد که رشد ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه را نشان می‌دهد. 
رحیمی با تاکید بر اینکه تمرکز پلیس امنیت اقتصادی بر پرونده‌های مهم و کلان است، گفت: در این راستا کشف تعداد ۱۲۷ دستگاه خودروی قاچاق، بیش از ۴۱۸ هزار واحد انواع البسه و منسوجات، چهار میلیون و ۱۸۵ هزارکیلوگرم انواع مواد خوراکی، نزدیک به ۱۴ میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی قاچاق و حدود ۷۵۵ هزار دستگاه انواع لوازم خانگی، بیش از یک میلیون و ۱۶۲ هزار پاکت سیگار قاچاق، بیش از ۱۷۲ هزار قطعه انواع لوازم یدکی، بیش از  ۱۱ میلیون و پانصد هزار قلم انواع دارو و تجهیزات پزشکی و ... تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های ماموران و کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی فراجا در مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مردادماه سال جاری است.
وی در تشریح اقدامات این پلیس در مبارزه با قاچاقچیان کالا و ارز و جرائم اقتصادی در مبادی رسمی شامل گمرکات، مناطق آزاد، بازارچه‌های مرزی، بنادر و پایانه‌های مرزی، گفت: پلیس گمرک به عنوان یکی از ارکان اصلی نظارت بر فرآیند تجارت سالم در مبادی رسمی با تشکیل ۱۶۶ فقره پرونده رشدی ۷۵ درصد نسبت به مدت مشابه ماه قبل را داشت. همچنین با دستگیری ۲۸۶ قاچاقچی و مجرم اقتصادی دانه درشت، رشد ۲۱۴ درصدی نسبت به مدت مشابه ماه قبل را شاهد بودیم. 
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به اینکه کارآگاهان پلیس گمرک با اقدامات گسترده عملیاتی مبتنی بر اطلاعات اقدام به انهدام ده‌ها باند جعل اسناد گمرکی و کشف ۴۶۱ سند جعلی گمرکی، میلیون‌ها لیتر سوخت قاچاق و ... کردند، افزود: در مرداد ماه ۱۴۰۳ کارآگاهان پلیس گمرک با بررسی ۳۲ هزار و ۴۴۳ فقره محموله‌های گمرکی که با رشدی ۱۶۲ درصدی نسبت به مدت مشابه ماه قبل همراه بود، موفق به کشف بالغ بر ۸۳۶ میلیارد تومان جرائم اقتصادی و کالای قاچاق شدند. این مقدار کشفیات رشدی ۳۹۸ درصدی را نسبت به مدت مشابه ماه قبل نشان می‌دهد.
رحیمی درتشریح اقدامات این پلیس در حوزه مبارزه با جرائم اقتصادی در حوزه اقتصاد دیجیتال و سایبری گفت:‌ مرکز امنیت اقتصاد دیجیتال این پلیس با بهره‌گیری از ظرفیت سامانه‌های در اختیار شامل سامانه‌های نظارت و کنترل محموله‌های جاده ای، سامانه سپاپد، سامانه جامع تجارت، سامانه محرم، سامانه سازمان بنادر و ... و با پایش و رصد فضای مجازی به منظور مبارزه با جرائم اقتصادی ضمن تشکیل و رسیدگی به ۵۲ پرونده موفق به کشف ۳۲۰ میلیارد تومان انواع جرائم اقتصادی و کالای قاچاق و دستگیری ۳۸ متهم شد.
وی افزود: رصد و بررسی ۲۲۰ تارنما در بسترهای اینستاگرام، تلگرام و وبسایت‌های متخلف و مسدود کردن تعداد ۳۱ تارنمای دارای فعالیت مجرمانه جرائم اقتصادی در حوزه اقتصاد دیجیتال و سایبری از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه است.

کشف پرونده زمین‌خواری ۶۰۰۰ میلیارد تومانی
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در تشریح عملکرد مردادماه مرکز عملیات ویژه این پلیس، گفت: کشف زمین‌خواری ۳۹ هکتاری به ارزش تقریبی شش هزار میلیارد تومان، دستگیری هفت متهم و خروج اراضی از ید ۲۰۰ خریدار غیر قانونی از جمله این اقدامات است.
وی بااشاره به اجرای طرح سراسری جمع‌آوری مزارع غیرقانونی استخراج رمز ارز گفت:‌ در این حوزه با تشکیل ۱۰۹ فقره پرونده و کشف ۹۹۹ دستگاه ماینر به ارزش تقریبی  ۱۰۸ میلیارد تومان و دستگیری ۱۱۱ نفر متهم در مرداد ماه مواجه بودیم. کشف قطعات و لوازم یدکی خودرو قاچاق به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان، کشف انبار بنر قاچاق به ارزش تقریبی۱۰۰ میلیارد تومان، کشف تعداد ۲۴ دستگاه خودرو به ارزش ۵۰ میلیارد تومان از دیگر اقدامات مرکز عملیات ویژه این پلیس در مرداد ماه است.

رحیمی در تشریح اقدامات و عملکرد ستاد خبری  پلیس در مردادماه سال جاری نیز گفت: در ماه گذشته ۲۵۷۱ خبر از شهروندان در سراسر کشور دریافت شده که از این تعداد ۱۳۶ خبر در حوزه جرائم اقتصادی پیگیری و منجر به تشکیل چهار فقره پرونده قضایی و کشف بالغ بر ۲۲۰ میلیاردتومان کالای قاچاق شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar