نماد آخرین خبر

زنده از المپیک؛ آغاز روزهای شلوغ پاریس

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
زنده از المپیک؛ آغاز روزهای شلوغ پاریس

ورزش 3/روز ششم المپیک پاریس با صدرنشینی چین آغاز می‌شود و کشورهای حاضر در پاریس می‌دانند که امروز می‌توانند جایگاه مدالی خود را به صورت کلی تغییر دهند.
با آغاز ماه جدید میلادی، مسابقات المپیک پاریس ۲۰۲۴ هم شکل ویژه‌ای به خود می‌گیرد و امروز، با اهدای ۲۰ مدال در رشته‌های مختلف ورزشی یکی از شلوغ‌ترین و پرمدال‌ترین روزهای المپیک خواهد بود.
البته با این حال کاروان المپیکی کشورمان امروز تنها یک نماینده دارد و مبینا فلاح که قرار بود مسابقه‌اش روز گذشته برگزار شود، اما به دلیل شرایط جوی لغو شد، باید خودش را برای رقابت در مسابقات تیراندازی با کمان آماده کند.
شروع مسابقات دوومیدانی و پرش با اسب هم یکی از نکات ویژه امروز مسابقات المپیک پاریس ۲۰۲۴ خواهد بود و المپین‌ها تلاش خواهند کرد تا پرچم کشورشان را در پاریس به اهتزاز درآورند.
پوشش زنده خبری

**فینال انفرادی ژیمناستیک بانوان در بخش آزاد، از ساعت ۱۸:۱۵ به وقت تهران از سر گرفته می‌شود که سیمون بایلز آمریکایی همراه با دیگر ژیمناست کارهای آمریکایی، از مدعیان اصلی محسوب می‌شوند.

**در هندبال زنان تیم‌های سوئد، فرانسه و هلند موفق شدند صعودشان را به مرحله حذفی مسابقات المپیک پاریس ۲۰۲۴ قطعی کنند و لازم به ذکر است ادامه مسابقات دور چهارم مرحله گروهی از ساعت ۲۰ امشب دنبال خواهد شد.

**مرحله نیمه‌نهایی جودو در بخش مردان وزن ۱۰۰- کیلوگرم، از ساعت ۱۷:۳۰ آغاز خواهد شد که در این مرحله زلیم کوتسویف آذربایجانی با مظفر توروبویف ازبک و ایلیا سولامانیدزه گرجستانی با دنیل آیش سوئیسی رقابت خواهد کرد.

**هوگو کالدرانو پینگ پنگ باز اهل برزیل موفق شد با نتیجه ۴ بر صفر یانگ وو ژین که رنک هشت پینگ پنگ جهان است را شکست دهد و راهی مرحله نیمه نهایی شود.

**کارلوس آلکاراز از اسپانیا در دیدار مقابل تامی پائول آمریکایی موفق شد در مجموع با نتیجه ۵ بر ۳ او را شکست دهد تا به نیمه نهایی مسابقات انفرادی تنیس المپیک راه پیدا کند.

**در دیگر مسابقه تنیس که امروز برگزار شد، الکساندر زورف آلمانی رنک سه تنیس جهان مقابل لورنزو موستی ایتالیایی که رنک یازدهم جهان است شکست خورد و نماینده ایتالیا در بازی بعدی خود که فردا برگزار خواهد شد به مصاف برنده نوله و سیتسیپاس خواهد رفت.

**در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات تنیس، نواک جوکوویچ صربستانی امروز به مصاف استفانوس تسیتسیپاس یونانی خواهد رفت. این مسابقه از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه به وقت تهران برگزار خواهد شد.

**نی ژیا با ۶۱ سال سن از لوکزامبورگ با اصالتی چینی در مسابقات تنیس روی میز زنان حضور داشت که امروز با قبول شکست مقابل سان اینگشا از دور مسابقات کنار رفت.

**حریف مبینا فلاح در مسابقه امروز که ساعت ۲۱:۳۳ به وقت تهران برگزار می‌شود، دو نویت ویتنامی است که ۲۳ سال سن دارد و در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ برلین، به مقام نهم مسابقات دست پیدا کرد و در المپیک توکیو ۲۰۲۰ هم کارش را در رتبه بیست و دوم به پایان رساند.

**در مسابقاتی که امروز در جریان بسکتبال سه نفره برگزار شد، در نخستین بازی صربستان نتیجه ۲۱-۱۹، هلند را شکست داد و همچنین در دیگر بازی امروز، لتونی با نتیجه ۲۲ بر ۸ چین را در هم شکست.
لازم به ذکر است تا پایان امشب ۶ مسابقه دیگر نیز برگزار می‌شود تا در مجموع هر کدام از تیم‌ها حداقل ۴ بازی انجام داده باشند.

**در جدول مدالی المپیک چینی‌ها با ۱۱ مدال طلا موفق شدند اختلافی ویژه با فرانسه و ژاپن ایجاد کنند و پشت سر آنها استرالیا، آمریکا و بریتانیا با جدیت تمام شرایط این روزهای المپیک را دنبال می‌کنند تا بتوانند جایگاه خودشان را ارتقا ببخشند.

**بانوان هلندی در رشته روئینگ چهار نفره به مدال طلای مسابقات دست پیدا کردند تا دومین مدال طلای کاروان المپیک هلند نیز ثبت شود.
**در رشته شنا امروز ۴ مدال تقسیم می‌شود که شنای ۲۰۰ متر پروانه بانوان، شنای کرال پشت ۲۰۰ متر مردان و بانوان و همچنین بخش شنای ۲۰۰ متر آزاد بانوان را خواهیم داشت که پس از آن تنها ۱۱ مدال دیگر برای رشته شنا باقی می‌ماند که در سه روز آینده توزیع خواهد شد.

**مسابقات تیراندازی المپیک در حالی برگزار می‌شود که سه سرمربی ایران هدایت تیم های ترکیه، بنگلادش و اندونزی را بر عهده دارند.
ابراهیم اینانلو در حال حاضر به عنوان سرمربی تیم ملی اندونزی، زائر رضایی، به عنوان سرمربی تیم ملی بنگلادش و رحیم جوادی به عنوان سرمربی تیم ملی ترکیه در محل برگزاری این مسابقات حضور دارند تا شاهد رقابت جذاب این سه چهره ایرانی باشیم.
**در رشته روئینگ دو نفره مردان هم نمایندگان کشور رومانی موفق شدند مدال طلای این بخش را به نام خود ثبت کنند و این در شرایطی است که بانوان قایق‌سوار کشور رومانی هم در بخش دو نفره زنان روی سکوی دوم ایستادند.

**در رشته روئینگ دونفره زنان، نماینده نیوزلند موفق شد جلوتر از رقبای اروپایی و آسیایی خود به مقام نخست مسابقات دست پیدا کند و این در شرایطی است که این اولین مدال طلای نیوزلند از مسابقات المپیک ۲۰۰۸ چین تا کنون است.
**اولیویا نام این طوطی است که در باغ وحش پاریس نگهداری می‌شود و برای پیش بینی مسابقات ورزشی از او استفاده می‌شود؛ او در جدیدترین اقدام جالب خود، برای پیش‌بینی دیدار بین آمریکا و ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی فوتبال بانوان المپیک پاریس، پیروزی ژاپن را پیش‌بینی کرد.

**طبق اعلام مسئولان برگزاری مسابقات المپیک پاریس ۲۰۲۴، مبینا فلاح تیرانداز کشورمان قرار است از ساعت ۲۱:۳۰ مسابقه خود را آغاز کند و کاروان المپیکی ایران غیر از او در روز ششم سابقات المپیک نماینده‌ای ندارد.

**قطری‌ها مطابق انتظار در والیبال ساحلی رقیب نداشتند. زوج شریف و احمد امروز در آخرین دیدار مرحله گروهی موفق شدند مقتدرانه استرالیا را شکست دهند و به عنوان صدرنشین راهی مرحله حذفی شوند.

**یوکون لیوی چینی موفق شد در رشته تیراندازی ۵۰ متر سه وضعیت با رکوردی بهتر از نمایندگان اوکراین و هند صاحب مدال طلا شود و طلاهای چین را در جدول مدالی مسابقات افزایش دهد.

**برایان دنیل اکوادوری در مسابقات پیاده‌روی ۲۰ کیلومتری المپیک که از زیر برج ایفل می‌گذشت موفق شد جلوتر از بونفیم کایو برزیلی و آلوارو مارتین اسپانیایی از خط پایان گذر کند تا اولین مدال طلای روز ششم مسابقات به نام این دونده اکوادوری ضرب شود.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره