نماد آخرین خبر

رکورد شگفت‌انگیز مرتضایی در افغانستان!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
رکورد شگفت‌انگیز مرتضایی در افغانستان!

ورزش 3/تیم ملی فوتسال افغانستان که برای نخستین بار با هدایت مربی ایرانی به جام جهانی راه پیدا کرده است، در اتفاقی تاریخی در جمع ده تیم برتر دنیا جای گرفت.
هیچ تیمی در فوتسال جهان به اندازه افغانستان در رنکینگ جهانی پیشرفت و ارتقا نداشته است و آن‌ها سوای اعداد و ارقام از لحاظ کیفیت و تاکتیک رشد چشم‌گیری داشته‌اند. تیم ملی فوتسال افغانستان در سال 2023 برای اولین بار به جام ملت‌های آسیا 2024 راه پیدا کرد و با شگفتی‌سازی در رقابت‌های قاره کهن، یک اتفاق تاریخی را رقم زد و جواز حضور در جام جهانی 2024 ازبکستان بدست آورد. موفقیت‌های مجید مرتضایی و کشور همسایه، آن‌ها را با 64 پله صعود و اتفاقی نادر در تاریخ فوتسال به جایگاه 30 رساند و حالا در جمع ده تیم برتر دنیا در سال 2023 قرار گرفته اند و از این پس دیدها نسبت به آن‌ها تغییر خواهد کرد
سایت معتبر فوتسال پلنت برای انتخاب برترین تیم دنیا در سال 2023 از بزرگ‌ترین تیم‌های فوتسال دنیا رونمایی کرده است و تیم ملی فوتسال افغانستان در کنار ایران و بالاتر از ژاپن در جمع ده تیم برتر جای گرفته است.
باید یاد آوری کرد که اتفاق بزرگ دیگری هم در ورزش افغانستان رخ داده. مجید مرتضایی مربی ایرانی تبار آن‌ها نامزد بهترین مربی جهان شده است و با وحید شمسایی سرمربی تیم ملی و هشت مربی بزرگ دیگر برای تصاحب این عنوان طلایی رقابت خواهد کرد و حضور این مربی مشهدی در جمع ده مربی برتر دنیا، یک موفقیت بی‌نظیر به شمار می‌رود.

تیم ملی افغانستان در سال 2022 در رده 95 رنکینگ تیم‌های ملی حضور داشت و تنها پس از یک سال با 64 پله صعود جایگاه 30 را به خود اختصاص داد.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره