نماد آخرین خبر

پولادگر: جوایز پای سکوی پارالمپیکی‌ها هفته آینده مشخص می‌شود

منبع
تسنيم
بروزرسانی
پولادگر: جوایز پای سکوی پارالمپیکی‌ها هفته آینده مشخص می‌شود

تسنیم/سیدمحمدپولادگر که به عنوان مهمان ویژه در نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه حضور پیدا کرده بو با اشاره به اعتراضات ورزشکاران کشورهای مختلف نسبت به میزبانی فرانسوی ها در المپیک 2024 اظهار امیدواری کرد این کم و کاستی ها در مسابقات پارالمپیک مرتفع شود.
وی گفت: با توجه به شرایط ویژه ای که ورزشکاران رشته های مختلف پارالمپیک دارند ضروری است امکانات رفاهی آنان از سوی میزبان تامین شود البته ما پیش بینی های لازم را انجام داده ایم و تلاش می کنیم اعضای کاروان اعزامی با آسودگی خاطر و بدون دغدغه مسابقات خود را پیگیری کنند. در همین راستا قرار است چند روز قبل از مسابقات گروه پیشتازی را راهی فرانسه کنیم تا از نزدیک امکانات رفاهی،محل اقامت و دیگر ملزومات را مورد بررسی قرار دهند.
سرپرست کاروان اعزامی پارالمپیک در ارتباط با تعداد ورزشکاران و رشته های اعزامی به پاریس گفت: مجموعا 66 ورزشکار در قالب 10 رشته والیبال نشسته، پاراتکواندو، پاراتیراندازی با کمان، پاراتیراندازی، پاراکانو، گلبال، پاراشنا، پاراجودو، پارادوومیدانی و پاراوزنه برداری به فرانسه اعزام خواهیم کرد که در 5 رشته از 10 رشته و به تعداد 12 نفر بانوان نیز حضور دارند. در المپیک های قبلی از میان این رشته ها بیشترین افتخار را دوومیدانی و بعد از آن وزنه برداری کسب کرده است. گمان‌ نمی کنم رکوردی را که مرحوم سیامند رحمان در مهار سنگین ترین وزنه بر جای گذاشت تا چند دوره دیگر شکسته شود. والیبال نشسته هم تاکنون 7 مرتبه طلای پارالمپیک گرفته  و ما امیدواریم در این دوره از مسابقات نیز بتوانیم نتایج درخشان کسب کنیم. هر چند چهره سه طلایی پارالمپیک در ادوار گذشته را در پاریس نداریم، اما انتظار داریم قهرمانان پارالمپیک ما تمام تلاش خود را به کار بسته و  نتایجی در شان مردم و کشور کسب کنند.
پولادگر در پاسخ به این پرسش که جوایز قهرمانان پارالمپیک چقدر تعیین شده تصریح کرد: طبق روال گذشته جوایز دولتی پارالمپیک به اندازه مدال آوران المپیک خواهد بود در ارتباط با جوایز پای سکو نیز در هفته آتی، میزان آن را تعیین و پس از تامین منابع اعلام خواهیم کرد. توجه داشته باشید که بودجه ما نسبت به سال گذشته تنها 17 درصد رشد داشته که از این مبلغ هم تا امروز فقط 36 درصد را دریافت کرده ایم. امیدوارم قبل از دوم شهریور که کاروان به فرانسه اعزام می شود شارژ مالی شویم و مشکلی در پرداخت جوایز و اعزام پیش نیاید. اعتقاد راسخ دارم تنها بالا بردن جوایز نقدی نمی‌تواند تضمین کننده موفقیت قهرمانان ما باشد بلکه باید عرق ملی، روحیه وطن پرستی و سلحشوری و جان فشانی برای کشور در آنها نهادینه شود تا ان‌شاءالله موفقیت حاصل شود.
سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازی های پارالمپیک پاریس 2024 در رابطه با اینکه در راستای پشتوانه سازی و جوانگرایی تیم ها و نفرات ملی پوش پارالمپیک چه تدبیری اندیشیده شده، اظهار داشت: در ابتدای فعالیت رسمی ورزش پارالمپیک در کشور به دلیل مقارن بودن با جنگ تحمیلی و حضور جانبازان سرافراز در عرصه ورزش، محوریت تیم های ملی ما جانبازان بودند، اما به مرور زمان و بالا رفتن سن جانبازان این معادله تغییر کرد و در حال حاضر اکثر نفرات را توان یابان تشکیل می دهند. به خاطر  داشته باشیم طبق آمار اعلامی ارگان های ذیربط، قریب به 11 درصد جمعیت کشور را توان یابان تشکیل می دهند و ما باید بتوانیم پشتوانه ها را از میان این جمعیت انتخاب کنیم. جمعیتی که بخش اعظمی از آنها به واسطه شرایط خاص جسمانی علاقه چندانی به حضور فعال در اجتماع ندارند، لذا باید ابتدا زمینه حضور آنها را در جامعه را از طریق جشنواره ها و مسابقات را فراهم و سپس استعدادها را جذب کنیم. زمانی که وزارت ورزش بودم  پیگیری کردم  تا دو دوره المپیاد استعدادیابی توان یابان را برگزار کنیم اما پس از آنکه به کمیته ملی پارالمپیک آمدم این مهم ادامه پیدا نکرد با این وجود در کمیته پارالمپیک مصمم هستیم  مهرماه جشنواره ای را با محوریت استعدادیابی برگزار کنیم.
وی تاکید کرد: نزدیک به چهل سال در عرصه مدیریت ورزش حضور دارم و طی این مدت نسبت به اهمیت و جایگاه ورزش اشراف نسبی پیدا کردم. مطابق همین تجربه طولانی مدت، از اینکه ورزش برای مسئولین در اولویت قرار نگرفته و از پتانسیل آن به طور شایسته استفاده نشده دلم می سوزد. وظیفه دارم مشکلات را به نظر بزرگان رسانده و تاکید کنم ما در عرصه دیپلماسی ورزش توفیق لازم را نداشتیم. باید سیستمی در ورزش حاکم شود که با آمدن و رفتن افراد در روند کار اخلال به وجود نیاید.

همچنین در این نشست که به واسطه اعزام  قریب الوقوع کاروان پارالمپیک به بازی های المپیک برگزار شد، محمدرضا تهرانی رئیس کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی به اتفاقات تلخ و شیرین روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری از اتفاقات شیرین روزها گذشته در کشور بود که متاسفانه با ترور ناجوانمردانه اسماعیل هنیه مهمان عزیز ما که در مراسم تحلیف شرکت کرده بود به تلخی گرایید. تردید نداریم نظام جمهوری اسلامی انتقام این ترور ناجوانمردانه را خواهد گرفت تا درسی فراموش نشدنی به رژیم صهیونیستی داده باشد.
وی در ادامه مطرح شدن برخی اسامی جهت تصدی وزارت ورزش و جوانان را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: این روزها  نام هایی را به عنوان وزیر ورزش مطرح می کنند که نه تنها سابقه چندانی در این عرصه ندارند بلکه جامعه ورزش آنها را نمی شناسد. به اعتقاد من اگر قرار است افرادی از این دست زمام امور ورزش را در دست بگیرند همان بهتر شرایط کنونی تغییر نکند یا لاقل فردی به مجلس معرفی شود که امتحان پس داده و مورد وثوق جامعه ورزش باشد.
در ادامه این نشست جمعی از اعضای کارگروه ورزش با اشاره به عملکرد نه چندان مطلوب اکثریت اعضای کاروان اعزامی به المپیک پاریس، خواهان دقت نظر و توجه بیش از پیش مسئولان نسبت به عملکرد فدراسیون ها شدند. این جمع، همچنین پرسش هایی را در رابطه با وضعیت و چگونگی اعزام کاروان پارالمپیک به پاریس مطرح کردند.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر