نماد آخرین خبر

روزنامه اماراتی: دیدار با ایران دشوار خواهد بود

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
روزنامه اماراتی: دیدار با ایران دشوار خواهد بود

ورزش 3/روزنامه اماراتی به بازتاب‌های پیروزی برابر تیم ملی قطر و همچنین در پیش بودن جدال برابر ایران اشاره کرده است.
 پس از پیروزی سه بر یک تیم ملی فوتبال امارات در دیدار برابر قطر، زنگ خطر برای رقبای این تیم در مرحله گروهی از دور سوم مقدماتی جام جهانی 2026 به صدا درآمده است. این پیروزی در دوحه به دست آمد تا مشخص شود شاگردان پائولو بنتو رقیب جدی برای ایران خواهند بود.
دو روز دیگر، تیم ملی فوتبال ایران باید در دومین بازی خود به مصاف امارات برود. روزنامه البیان در گزارشی، به تشریح وضعیت تیم ملی امارات و همچنین دیدار با شاگردان قلعه‌نویی پرداخته و نوشته است:
تمرینات تیم ملی امارات با روحیه‌ای بالا و بدون وقفه در اردوگاه داخلی ادامه دارد تا برای دیدار مقابل تیم ملی ایران، که پس‌فردا در ورزشگاه استاد هزاع بن زاید در شهر العین برگزار می‌شود، آماده شوند. این دیدار در چارچوب دور دوم از مرحله سوم مقدماتی آسیا برای صعود به جام جهانی ۲۰۲۶ برگزار می‌شود. تیم ملی امارات پس از بازگشت از قطر و کسب پیروزی ارزشمند سه بر یک، که فیفا نیز در گزارش منتشر شده در وب‌سایت خود از آن تقدیر کرده است، به تمریناتش ادامه داده است
فیفا درباره پیروزی تیم ملی امارات گفت: «در نیمه دوم، امارات با پیروزی مقابل قطر در ورزشگاه الریان همه را شگفت‌زده کرد. پس از اینکه ابراهیم الحسن گل نخست خود را به ثمر رساند و میزبان را پیش انداخت، امارات در نیمه دوم به برتری رسید و در دقیقه ۶۸ گل تساوی را به ثمر رساند. سپس خالد الظنحانی ۱۰ دقیقه قبل از پایان بازی گل دوم را به ثمر رساند و امارات در وقت‌های اضافه، با گل علی صالح پیروزی را قطعی کرد.»
همچنین وبسایت فیفا، حارب عبدالله سهیل، بازیکن تیم ملی را در فهرست ۱۰ بازیکن برتر قرار داد که فراتر از انتظارات ظاهر شدند. برخی از این بازیکنان انتظارات را برآورده کرده و برخی دیگر با عملکرد فوق‌العاده خود همه را شگفت‌زده کردند. فیفا درباره حارب گفت: «امارات با پیروزی مقابل تیم ملی قطر، قهرمان آسیا، شگفتی بزرگی رقم زد و گل اول توسط حارب به ثمر رسید که راه را برای این پیروزی شگفت‌انگیز هموار کرد. او همچنین در این مسابقه بسیار خوب ظاهر شد و منبع اصلی تهدید دروازه قطر بود. حرکات هوشمندانه او زمینه‌ساز ایجاد بسیاری از فرصت‌ها شد که به دو گل دیگر برای تیمش انجامید.»

علاوه بر حارب، این فهرست شامل بازیکنانی چون رامی حماده، دروازه‌بان فلسطین، تاکه‌فوسا کوبو و تاکومی مینامینو از ژاپن، مارتن پائس، دروازه‌بان اندونزی، جلال‌الدین ماشاریپوف از ازبکستان، جلال حسن، دروازه‌بان عراق، مهدی طارمی از ایران، موسی التعمری از اردن و امین بن عدی از بحرین نیز می‌شود.
یاسر سالم، مدیر تیم ملی نیز بیان کرد که تیم ملی امارات پس از پیروزی مقابل تیم قطر در دور اول مقدماتی آسیا، به ساختار خود ادامه می‌دهد و اکنون تمرکز روی دیدار با تیم ملی ایران است. ما انتظار یک رویارویی دشوار را داریم و این امری طبیعی است، چرا که همه بازی‌ها برای رسیدن به جام جهانی ۲۰۲۶ سخت خواهند بود. او تأکید کرد که همه بازیکنان تلاش زیادی در بازی نخست مقابل قهرمان آسیا کردند و مربی تیم، پائولو بنتو نیز در طول این مدت تلاش زیادی داشته است. او افزود: «خوشبختانه تلاش همه، نتیجه این پیروزی مهم را به همراه داشت که تأثیر مثبتی بر روحیه بازیکنان خواهد گذاشت.»
لازم به ذکر است که کاروان تیم ملی امارات دو روز پیش از قطر بازگشت و بازیکنان تمرینات خود را در اردوگاه داخلی از سر گرفتند. بنتو اعلام کرد که تیم ملی فردا (دوشنبه) به شهر العین سفر خواهد کرد تا آخرین تمرین خود را در ورزشگاه استاد هزاع بن زاید برای آماده‌سازی جهت دیدار مقابل تیم ملی ایران انجام دهد. تیم ملی ایران نیز در دور اول با نتیجه ۱-۰ مقابل تیم ملی قرقیزستان به برتری رسید. تیم ملی امارات اکنون با ۳ امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به ایران و ازبکستان در صدر جدول گروه اول قرار دارد. در حالی که تیم‌های قرقیزستان، کره شمالی و قطر همچنان بدون امتیاز هستند.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره