نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

بهترین بازیکنان دنیا در جام جهانی با یک ستاره ایرانی

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
بهترین بازیکنان دنیا در جام جهانی با یک ستاره ایرانی

ورزش 3/این جام جهانی می‌تواند یک نبرد تمام عیار باشد. یک متن بی پایان. ستاره‌ها مقابل یک‌دیگر به میدان می‌روند و تنها برخی از نام‌هایی هستند که در بحث بهترین بازیکنان جهان مطرح شده‌اند. در اینجا حسین طیبی وارد صحنه می‌شود.
پنج روز تا آغاز جام جهانی 2024 ازبکستان زمان مانده است و تب و تاب مهیج این رقابت‌ها در رسانه‌های مطرح فوتسال دنیا به نقطه اوج خود رسیده است. بازیکنان برتر کانون توجهات را جلب می کنند و بهترین‌ها رتبه‌بندی می‌شوند. ده بازیکنی که با رویکردی ویژه نسبت به سایر فوتسالیست‌ها متمایز شده‌اند. گلزنی و درخشش آن‌ها در طول فصول که نمایش‌شان را بازتاب می‌دهد. نسخه بازیکنان شاخص فوتسال دنیا در رسانه‌ها بر اساس مجموعه‌ای از مهارت، تأثیرگذاری، عملکر و دیتا‌ها بوده است که در سال های اخیر برای تیم های باشگاهی و ملی مربوطه خود برجای گذاشته‌اند، تهیه شده است. ستاره‌هایی که قرار است، تیم‌های ملی را در بالاترین سطح همراهی کنند و همگی با آمادگی بالایی در بزرگترین صحنه حاضر می‌شوند.
برای بررسی نسخه بهترین بازیکنان فوتسال هیجان زده هستید؟ آیا بازیکنان مورد علاقه شما در لیست هستند یا خیر؟ بیایید دریابیم!

*ژان پیر گیزل کاستا ملقب به پیتو
تیم باشگاهی: بارسلونا 
تیم ملی: برزیل
او قد بلند، سریع، فیزیکی، باهوش، مصمم، متکبر و کاریزماتیک و بهترین بازیکن حال حاضر جهان فوتسال است. تقریبا همه چیز ممکن را به ارمغان آورده و جام جهانی تنها جای خالی کلکسیون افتخارات وی خواهد بود. پیتو با پیراهن تیم ملی برزیل در 65 بازی، 38 بار دروازه‌ها را گشوده و در 19 مسابقه فصل گذشته لالیگا، 19 گل به ثمر رسانده. سه مرتبه بهترین بازیکن لالیگا شده و با تیم‌هایش به دستاوردهای بزرگ و مدرن چنگ زده است. موفقیت در آوردگاه بزرگ مطمئنا همان رویایی خواهد بود که پیتو جایگاه خود را به عنوان یکی از بهترین بازیکنان تاریخ تثبیت می‌کند.

* کارلوس واگنر گولارته فیلهو ملقب به فرائو
تیم باشگاهی: سمی قزاقستان 
تیم ملی: برزیل
با وجود یک چالش و مصدومیتی ترسناک که او را ماه‌ها از میادین دور کرد، اما همچنان فرائو جادوگری در دریبلینگ و به آتش کشیدن دروازه‌ هاست.از پردرآمدترین بازیکنان تاریخ فوتسال که به تازگی راهی لیگ قزاقستان شده و در تاریخ باشگاه بارسلونا به عنوان یک اسطوره ماندگار شده است. با آماری خیره کننده و منحصر به فردی که با پاهای غیر قابل مهارش نوشته است. یکی از ورزشکاران فوق العاده با استعداد، با انگیزه و با اراده که با پیروزی مطابقت و منگنه شده است. به اعتقاد بسیاری فرائو جزو سه بازیکن برتر قرن خواهد بود. تعداد گل های او تکان دهنده و تحسین برانگیز است. 318 گل در 378 مسابقه، باورکردنی نیست، هست ؟ سه بار متوالی بهترین بازیکن دنیا شده و فوتسال را به نوعی هنر تبدیل کرده.

*حسینی طیبی
تیم باشگاهی: گهرزمین 
تیم ملی: ایران
ظرافت در نمایش، چرخش، شلیک با هر دو پا، از طیبی یک راس و محور معرکه ساخته است. جشن گل و صحبت با تلفن همراه تبدیل به نمادی شده و اغلب مورد تقلید قرار می گیرد. طیبی یک دهه دور از خانه و در بالاترین سطوح توپ زد، ماجراجویی کرد و افتخارات زیادی را بدست آورد. سبک بازی او کلاسیک و تکنیکی است و همین موضوع محبوبیت این بازیکنان را دو چندان کرده. از ثابت‌قدم‌ترین و از نظر تکنیکی درخشان‌ترین فوتسالیست‌های قرن بیست و یکم است. او پس از 30 سالگی توقف ناپذیر و بهترین فوتسال خود را ارائه می‌دهد.

*سرخیو لوزانو مارتینز 

تیم باشگاهی: بارسلونا 
تیم ملی: اسپانیا
رهبر و فوق ستاره دست نیافتنی که در ورزش اسپانیا نابغه نشان داده می‌شود و قابل احترام است. او به پادشاهی فالکائو در سال 2013 پایان داد و بهترین بازیکن جهان شناخته شد. مهارت‌ها و سرعت دفاعی سرخیو همراه با توانایی شگفت انگیز گلزنی، او را به یکی از سرآمدترین بازیکنان تاریخ کرده. باورش سخت است اما لوزانو به رغم سه بار پارگی رباط صلیبی، از گور برخواسته و همه چیز را به سلطه خود در آورده. 428 گل دوران حرفه‌ای در 557 جدال، پرده قرمز را از روی مجسمه این بازیکن در اسپانیا کنار زده. در اسپانیا می‌گویند هیچکس به سان لوزانو تکرار نخواهد شد.

*آندره هنریکس نونس کوئیلو
تیم باشگاهی: بنفیکا
تیم ملی: پرتغال
یکی از اعضای کلیدی نسل طلایی پرتغال که با تکل‌های بی نقص و غیر قابل عبور و استثنایی مشهور است. او به تازگی از بارسلونا به بنفیکا بازگشت تا اواخر دوران بازیگری‌اش را در پرتغال ادامه دهد. آندره طراح و تکنیک تیمش را مهندسی می‌کند. 181 بار موفق به گلزنی شده و دو برابر تعداد گلش موقعیت برای یارانش خلق کرده است. در این سیاهه نوابغ، اندره در کنار لوزانو از بهترین‌های عقب‌گیر در فوتسال جهان به شمار می‌رود. ستاره ای با کارنامه پرزرق و برق. برنده اروپا و جهان و تمامی عناوین تیمی ممکن.

*دیگو هنریک زوفو 
تیم باشگاهی: بارسلونا 

تیم ملی: برزیل
یک دهه نمایش حیرت انگیز... از 24 سالگی که به شکوفایی رسید راهی بارسلونا شد و هرگز از معیار ‌و آمادگی فوق‌العاده‌اش فاصله نگرفت. زوفو کاپیتان فوق ستاره‌ها در جام جهانی خواهد بود و از ستاره‌هایی قلمداد می‌شود که در رویداد بزرگ قرار است طنازی کند. تلنگرهای هوشمندانه، ترفندهای زیبا، بهترین سلاح اوست. زوفو الگوی بسیاری از بازیکنان ایرانی است. چهره‌ای الهام بخش و امیدوار به موفقیت در ازبکستان که جام قهرمانی را به موزه افتخاراتش اضافه کند و تکمیل سازد.

*آنیلتون سزار وارلا داسیلوا ملقب به پانی وارلا
تیم باشگاهی: النصر
تیم ملی: پرتغال
بمب نقل انتقالات فوتسال جهان و گران‌ترین بازیکن تاریخ طی معامله‌ای با النصر. الماس سیاه در سال 2021 با تکیه بر سرعت برق آسا، مهارت های خیره کننده، دریبل زدن و تمام کنندگی اش بر سر زبان‌ها افتاد. گلزنی در فینال جام جهانی و لیگ قهرمانان اروپا، پانی را در صف بهترین‌ها فوتسال دنیا جای داد. از بازیکنان هیجان انگیزی که چشم‌ها را برای تماشای بازی خود گرد می‌کند. افتخارات تیمی و فردی را به ارمغان آورده و برای دستمزد هنگفت و اغوا کننده تصمیم گرفت به سراغ عربستان برود و فوتسال این کشور را با استعداد بی‌نظیرش متحول کند. پارلا در سال 2022، در اوج تاج بهترین بازیکنان جهان را بر سر گذاشت.

صبر کنید، به این لیست مسلم اولاد قباد، ادولفو، زیکی‌ته، لینو، سوفیان الشعراوی و داگلاس جونیور نیز در یادداشت‌های دیگر اضافه می‌شوند تا جام جهانی با حساسیت و جذابیت چشم گیری آغاز شود.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره