logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

آژانس امنیت ملی آمریکا: هر هفته گوشی خود را ری‌استارت کنید

منبع
تکفارس
بروزرسانی
آژانس امنیت ملی آمریکا: هر هفته گوشی خود را ری‌استارت کنید

تکفارس/ آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) به کاربران گوشی‌های اندروید و آیفون توصیه کرده است هر چند روز یک بار گوشی‌های هوشمند خود را ریستارت کنند.

آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA)، سازمانی که ادوارد اسنودن آن را به جاسوسی از مردم و سیاستمداران در ایالات متحده متهم کرده بود، توصیه‌هایی در مورد نحوه ایمن نگه داشتن تلفن‌های همراه در برابر سوء استفاده‌ها و بدافزارها ارائه داد.

به گزارش مجله فوربز، اسناد فاش شده NSA که مربوط به سال‌ها پیش است، به معرفی بهترین روش‌های ایمن نگه داشتن گوشی هوشمند در برابر عوامل تهدید کننده پرداخته و پیشنهاد می‌کند ریستارت دوره‌ای تلفن همراه می‌تواند به جلوگیری از سوءاستفاده‌ها و بدافزارهای روز صفر احتمالی کمک کند.

اسامی گوشی‌های ذکر شده در سند مربوط به اوایل دهه ۲۰۱۰ هستند و شامل آیفون‌هایی با دکمه هوم و برخی از گوشی‌های گلکسی سامسونگ هستند، با این حال این توصیه‌ها به نوبه خود از اهمیت برخوردار هستند.

NSA معتقد است ریستارت کردن گوشی‌ها می‌تواند در جلوگیری از برخی حملات بدافزاری موثر باشد. این سند چندین توصیه دیگر نیز در مورد نحوه ایمن نگه داشتن تلفن همراه دارد، بیشتر آن‌ها روش‌های رایج از قبیل «استفاده از احراز هویت بیومتریک» و استفاده از «کابل‌های شارژ اصلی» هستند.

ریستارت هفتگی گوشی همچنین می‌تواند به حل مشکل نشت حافظه و باگ که باعث بروز مشکلاتی در گوشی می‌شود کمک کند. لازم به ذکر است امروزه برخی از تولیدکنندگان تلفن همراه قابلیت ریستارت دوره ای را برای گوشی‌های خود اعمال کرده‌اند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم