logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

ربات‌های انسان‌نمای 1X حالا با یک فرمان صوتی چند کار متوالی انجام می‌دهند

منبع
ديجياتو
بروزرسانی

دیجیاتو/ شرکت رباتیک 1X با پشتوانه OpenAI به پیشرفت‌هایی در توسعه ربات‌های انسان‌نمای خود دست یافته است. این شرکت در ویدیویی تازه نشان می‌دهد که چگونه ربات‌های آن می‌توانند با همکاری یکدیگر و انجام چندین کار متوالی، فرمان صوتی پیچیده کاربر را اجرا کنند.

براساس مطلب بلاگ شرکت 1X، ربات‌های انسان‌نمای Eve این شرکت اکنون دارای توانایی انجام کارهای مستقل متوالی هستند. سیستم هوش مصنوعی پیشرفته 1X فرمان‌های صوتی کاربر را پردازش و اقدامات پیچیده برای کنترل یکپارچه چند ربات را فراهم می‌کند.

برای مثال همان‌طور که در ویدیوی بالا مشاهده می‌کنید؛ وقتی کاربر به ربات‌ها اعلام می‌کند که قرار است چند بازدیدکننده به دفتر بیایند، ربات‌ها بدون دریافت هیچ‌گونه فرمان اضافه‌ای شروع به تمیزکردن محیط اطراف می‌کنند تا مکان برای بازدیدکنندگان آماده شود.

عملکرد هدف‌محور ربات‌های انسان‌نمای 1X
ربات‌های انسان‌نمای شرکت 1X از روشی به نام «Embodied Learning» بهره می‌برند که نرم‌افزار هوش مصنوعی را مستقیماً در اشکال فیزیکی آن‌ها برای قابلیت‌های پیشرفته ادغام می‌کند. البته پیش‌ازاین، ربات‌های 1X توانایی خود را در انتخاب و جابه‌جایی اشیای مختلف نشان داده بودند. بااین‌حال، این شرکت بر این باور است که اندرویدهای آن باید بتوانند زنجیره‌ای از کارهای مختلف را انجام دهند تا به ربات‌های خدماتی مفید تبدیل شوند.

در مقایسه با انسان که می‌تواند برای انجام کاری، چندین مهارت مختلف را به‌کار گیرد، انجام چندین مهارت برای ربات‌های فعلی با موانع دشواری روبه‌رو است. زیرا انجام هر مهارت بعدی باید به موقعیت‌های شروع مهارت قبلی تعمیم یابد. برای مثال، وقتی به یک ربات دستور داده می‌شود که محیطی را مرتب کند، باید بتواند لیوان را از دست شما بگیرد، لکه روی میز را پاک کند یا لباسی را از زمین بردارد. هر کدام از این مهارت‌ها – که به‌صورت یک زنجیره برای رسیدن به هدفی مشخص انجام می‌گیرند – مسلماً پیچیدگی‌هایی دارند.

اکنون هدف شرکت 1X درواقع ساخت ربات‌هایی است که نه‌تنها بتوانند وظایف جداگانه را انجام دهند، بلکه برای انجام هدفی مشخص و پیچیده (مثلاً تمیزکردن خانه) به کار گرفته شوند.

پیش‌ازاین، ربات‌های EVE این شرکت ظاهراً برای انجام وظایف خاصی مانند پرستاری و نگهبانی به‌صورت آزمایشی به‌کار گرفته شده بودند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره