logo
  1. جذاب ترین ها
موبایل و بازی

ابزار جدید گوگل تکامل هوش مصنوعی در تصویرسازی را نشان می‌دهد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
ابزار جدید گوگل تکامل هوش مصنوعی در تصویرسازی را نشان می‌دهد

دیجیاتو/ در این پروژه با مدل تولید تصویر Imagen 2 و ابزار درحال توسعه StyleDrop، نسخه دیجیتال کتاب «آلیس در سرزمین عجایب» طراحی شده است.

گوگل در کنفرانس I/O امسال از بیشتر برنامه‌های خود در زمینه هوش مصنوعی رونمایی کرد، اما اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که به پروژه خلاقانه‌ای با نام Infinite Wonderland و همچنین ابزاری جدیدی با نام StyleDrop اشاره شده که در واحد Creative Labs گوگل درحال توسعه است.

در پروژه Infinite Wonderland، چهار طراح حرفه‌ای هوش مصنوعی گوگل را با سبک‌های هنری خاصی آموزش داده‌اند تا بتواند داستان معروف «آلیس در سرزمین عجایب» را به‌صورت بصری بازسازی کند. این پروژه نشان می‌دهد که ابزارهای هوش مصنوعی تا چه‌اندازه درحال ایجاد تحولات جدیدی هستند.

«هاروکو هایاکاوا»، «اریک هو»، «اریک کارتر» و «شاونا ایکس» چهار هنرمندی هستند که طی چندین ماه با Google Creative Labs کار کردند تا نحوه استفاده از مدل تولید تصویر Imagen 2 و ابزار درحال توسعه StyleDrop را بیاموزند. این ابزار به کاربران اجازه می‌دهد تا با آپلود آثار خود به‌عنوان تصاویر مرجع، بتوانند مدل را برای تولید تصاویری به سبک تصویر مرجع تنظیم کنند.

ساخت نسخه دیجیتال کتاب «آلیس در سرزمین عجایب» با هوش مصنوعی گوگل

با Infinite Wonderland، نسخه دیجیتالی از کتاب Alice in Wonderland اثر «لوئیس کارول» تولید شد که در آن (مانند تصویر بالا) متن کتاب در ستون سمت چپ همراه با تصویری در سمت راست نشان داده می‌شود. همچنین با این رابط، کاربران می‌توانند از تصاویر طراحی‌شده به سبک طراحان یا تصویر اصلی کتاب استفاده کنند.

دنیای هوش مصنوعی همچنان درحال گسترش است و هر از گاهی شاهد انتشار مدل خلاقانه جدیدی هستیم. از سویی، این قابلیت‌ها به افرادی که مهارت‌های خاقانه ندارند اجازه می‌دهند تا تصاویر خود را تولید کنند اما برخی افراد از آن به‌عنوان یک «تهدید صنعتی» یاد می‌کنند.

همین امر باعث شده تا موج عظیمی از شکایت‌ها به‌دلیل نقض قانون کپی‌رایت توسط هنرمندان علیه شرکت‌های سازنده صادر شد. درباره گوگل، اوایل امسال گروهی از هنرمندان آمریکایی از هوش مصنوعی Imagen به دلیل نقض کپی‌رایت شکایت کرده بودند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره