logo
  1. جذاب ترین ها
موبایل و بازی

بینگ ۱۵ ساله شد

منبع
زوميت
بروزرسانی
بینگ ۱۵ ساله شد

زومیت/ بینگ بعد از تجربه‌ی ۱۵ سال فرازونشیب‌ فراوان، هنوز هم فاصله‌ی زیادی با موتور جست‌وجوی گوگل دارد.
 
امروز موتور جست‌وجوی بینگ مایکروسافت ۱۵ ساله شد. بینگ از سال ۲۰۰۹ در اختیار کاربران قرار گرفت و از آن زمان ویژگی‌های منحصربه‌فردی به این موتور جست‌وجو اضافه شد. بینگ با سایر محصولات مایکروسافت آمیخته و به‌ یکی از بازیگران اصلی در عرصه‌ی موتور‌های جست‌وجو تبدیل شد.

موتور جست‌وجوی بینگ در سال ۲۰۰۹ با رابط کاربری‌ای آسان و ویژگی‌هایی همچون تغییر روزانه‌ی تصاویر پس‌زمینه پا به عرصه گذاشت. بینگ در دهه‌ی ۲۰۱۰ مشارکت استراتژیک خود با یاهو را آغاز کرد، همچنین در دستیار صوتی کورتانا و ویندوز ۱۰ از بینگ استفاده کرد و دامنه‌ و عملکرد این موتور جست‌وجو را گسترش داد.

موتور جست‌وجوی مایکروسافت در سال ۲۰۱۶ با استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی، ویژگی‌های جست‌وجوی هوشمند را بهبود بخشید و پاسخ‌های دقیق‌تر و مستقیم‌تری را در اختیار کاربران قرار داد. موتور جست‌وجوی مایکروسافت یک‌ سال بعد قابلیت جست‌وجوی تصویری (visual search) را ارائه کرد.

بینگ در دوران کرونا وارد حوزه‌ی سلامت شد و در سال ۲۰۲۰ یک ردیاب کووید-۱۹ را برای ارائه‌ی اطلاعات به‌روز درباره‌ی پاندمی ارائه کرد. سال ۲۰۲۱ مرورگر جدید مایکروسافت اِج مبتنی بر کرومیوم با بینگ به‌طور کامل ادغام شد.

بینگ سال گذشته فناوری‌های پیشرفته‌تر هوش مصنوعی، ازجمله فناوری‌های OpenAI را برای بهبود قابلیت‌های جست‌وجو، پردازش زبان طبیعی و شخصی‌سازی استفاده کرد. اگرچه رفته‌رفته به موتور جست‌وجوی مایکروسافت قابلیت‌های جدیدی افزوده شد، هنوز هم با گوگل که بر بازار موتورهای جست‌وجو مسلط است، فاصله‌ی زیادی دارد. بینگ با به‌کاربردن ابتکاراتی در بازاریابی همچون کمپین Bing It On توانست تا حدودی در تصاحب سهم بازار موفق عمل کند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره