logo
  1. جذاب ترین ها
موبایل و بازی

اینتل از معماری گرافیکی Xe2 رونمایی کرد؛ 50 درصد عملکرد بهتر و رهگیری پرتو پیشرفته

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
اینتل از معماری گرافیکی Xe2 رونمایی کرد؛ 50 درصد عملکرد بهتر و رهگیری پرتو پیشرفته

دیجیاتو/ اینتل ادعا کرده که معماری جدید از نظر بهره‌وری 12.5 برابر بهتر عمل می‌کند و عملکرد آن 50 درصد بهتر است.

اینتل رسماً از معماری Xe2 رونمایی کرد که در پردازنده‌های Lunar Lake و همچنین گرافیک‌های نسل بعدی Arc با نام رمز «Battlemage» از آن استفاده خواهد شد.

برخی از اهداف اینتل برای Xe2 شامل بهره‌‌وری بیشتر، بهبود توزیع کار و منابع نرم‌افزاری کمتر می‌شود. همچنین در این سری چندین مشکل اصلی که در پردازنده‌های گرافیکی Xe موسوم به Alchemist وجود داشت نیز برطرف شده است.

عملکرد معماری Xe2 اینتل
 
اینتل در طول نمایش خود ادعا کرد که معماری جدید از نظر بهره‌وری 12.5 برابر بهتر عمل می‌کند و همچنین بسیار مقیاس‌پذیر است، به این معنی که می‌توان از آن در تراشه‌های کم‌مصرف لپ‌تاپ مانند سری Lunar Lake و کارت‌های گرافیک پیشرفته Arc استفاده شود.

یکی از نکات قابل‌توجه معماری Xe2 ا‌ینتل، RTU یا واحد رهگیری پرتو آن است. به‌طور کلی، معماری پردازنده‌های گرافیکی Xe2 اینتل به‌گونه‌ای طراحی شده است که با بازی‌ها سازگاری بیشتری داشته باشد. استفاده از بلوک جدید Execute Indirect باعث‌شده تا این معماری در بازی‌ها 12.5 برابر عملکرد بهتر را ارائه کند.

اولین محصولی که از معماری Xe2 بهره خواهد برد، پردازنده‌های سری Lunar Lake اینتل است. پردازنده‌های گرافیکی Lunar Lake مبتنی بر Xe2 دارای 8 هسته Xe2 خواهند بود که هر هسته دارای 8 واحد XMX و 8 واحد Vector، یک واحد Load/Store، یک واحد مرتب‌سازی رشته و یک حافظه پنهان L1/L$ اختصاصی است.

از نظر عملکرد نیز اینتل در مقایسه با پردازنده گرافیکی Meteor Lake مبتنی بر Xe بیان می‌کند که معماری جدید 50 درصد بهتر است و همچنین مصرف کمتری دارد.

معماری گرافیکی کاملاً جدید Xe 2 در مجموع بهبود عظیم در زمینه عملکرد، جدیدترین مجموعه ویژگی‌ها و بسیاری موارد دیگر را به رویکردهای یکپارچه مانند Lunar Lake و گزینه‌های مجزا مانند مجموعه Arc Battlemage آینده ارائه خواهد کرد. اینتل در اواخر سال جاری اطلاعات بیشتری را در مورد گرافیک‌های نسل بعدی Arc با نام رمز «Battlemage» به اشتراک خواهد گذاشت.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره