logo
  1. جذاب ترین ها
موبایل و بازی

آرم می‌گوید تا سال ۲۰۲۵ صد میلیارد دستگاه از تراشه‌هایش استفاده می‌کنند

منبع
زوميت
بروزرسانی
آرم می‌گوید تا سال ۲۰۲۵ صد میلیارد دستگاه از تراشه‌هایش استفاده می‌کنند

زومیت/ آرم قصد دارد با همکاری شرکت‌هایی مانند سامسونگ و TSMC به بازیگری کلیدی در تولید تراشه‌های هوش مصنوعی تبدیل شود.
 
به گزارش رویترز، آرم قصد دارد تا سال ۲۰۲۵، ۱۰۰ میلیارد دستگاه مجهز به فناوری خود را روانه‌ی بازار کند. این ابتکار بخشی از استراتژی گسترده‌تر برای تثبیت جایگاه آرم به‌عنوان بازیگری کلیدی در بازار تراشه‌های هوش مصنوعی است؛ بازاری که پیش‌بینی می‌شود از ۳۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۴ به بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۲ برسد.

آرم برای تحقق اهداف خود یک بخش اختصاصی برای تراشه‌های هوش مصنوعی ایجاد خواهد کرد. این بخش قصد دارد تا بهار ۲۰۲۵ نمونه‌های اولیه را تولید و تا پاییز همان سال، تولید انبوه را آغاز کند.

مدیریت فرایند ساخت به‌صورت همکاری احتمالی با شرکت TSMC و سایرین خواهد بود. انتظار می‌رود هزینه‌های توسعه‌ی این تراشه‌های هوش مصنوعی با کمک مالی آرم و مشارکت سافت‌بانک تأمین شود.

ماسایوشی سون، مدیرعامل سافت‌بانک، ادغام هوش مصنوعی، نیمه‌رساناها و فناوری رباتیک را برای متحول کردن صنایعی مانند حمل‌ونقل دریایی، داروسازی، امور مالی، تولید و لجستیک در نظر دارد.

آرم در این راستا از طرح‌های جدید تراشه‌های هوش مصنوعی و ابزارهای نرم‌افزاری برای ارتقای قابلیت‌های هوش مصنوعی در تلفن‌های هوشمند رونمایی کرد. انتظار می‌رود طرح‌های جدید، عملکرد محاسباتی و گرافیکی را تا بیش از ۳۰ درصد بهبود بخشند و استنتاج هوش مصنوعی را برای کارهای یادگیری ماشینی و بینایی کامپیوتر تا ۵۹ درصد تسریع کنند.

استراتژی جدید آرم شامل ارائه‌ی نقشه‌های آماده برای تولید است. این تغییر با هدف تسریع فرایند توسعه برای شرکای آن‌ها مانند سامسونگ و TSMC انجام می‌شود.

با این ابتکارات، آرم خود را نه به‌عنوان رقیب، بلکه به‌عنوان تسهیل‌کننده معرفی می‌کند و به مشتریان خود کمک می‌کند تا تراشه‌ها و دستگاه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را سریع‌تر به بازار عرضه کنند.

با پیشبرد برنامه‌های آرم، این شرکت قصد دارد سهم قابل توجهی از بازار پررونق تراشه‌های هوش مصنوعی را به دست آورد و از تقاضای برآورده‌نشده‌ای که هم‌اکنون تحت سلطه‌ی انویدیا است، بهره‌برداری کند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره