logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

خبر خوش برای ایرانی‌های طرفدار شیائومی

منبع
گجت نيوز
بروزرسانی
خبر خوش برای ایرانی‌های طرفدار شیائومی

گجت نیوز/ پس از گوگل، سامسونگ و اپل حالا نوبت به شیائومی رسیده است تا هوش مصنوعی را به گوشی های خود اضافه کند. ظاهرا قرار است قابلیت‌های بسیار جذابی در قالب آپدیت هایپر او اس برای برخی مدل‌های شیائومی عرضه شود.
 
پس از معرفی ChatGPT بسیاری از مردم جهان متوجه شدند که عصر جدیدی آغاز شده است. از آن زمان شرکت‌های مختلف در تلاش بوده‌اند تا با پیشرفت در هوش مصنوعی گوی رقابت را از دیگران بربایند. حتی مدیران گوگل نیز اعلام کردند که با آمدن هوش مصنوعی گویی رقابت بین اندروید و iOS از صفر شروع شده است. هرچند بسیاری از کاربران در مورد هوش مصنوعی گوشی های شیائومی سوال داشتند.

هوش مصنوعی گوشی های شیائومی شبیه چت GPT خواهد بود
پس از گوگل جمنای، گلکسی AI و اپل اینتلیجنس، حالا نوبت به شیائومی رسیده است تا با آپدیت رابط کاربری هایپر او اس همه‌چیز را هوشمندتر کند. اخیرا تغییراتی در برنامه یادداشت HyperOS Beta برای گوشی شیائومی 14 رخ داده است که از برنامه‌های بزرگ شرکت چینی خبر می‌دهد. با توجه به نزدیک‌شدن زمان انتشار اندروید 15 و هایپر او اس 2.0، شرکت شیائومی قصد دارد برخی ویژگی‌های هوش مصنوعی را با رابط کاربری خود ادغام کند.


ظاهرا چینی‌ها تمایل دارند در این زمینه بیشتر روی هوش مصنوعی مولد فعالیت کنند. اما ماجرای ارائه هوش مصنوعی برای گوشی های شیائومی از کجا شروع شد؟ یکی از توسعه‌دهندگان رام Xiaomi.eu در حال بررسی برنامه یادداشت هایپر او اس بود که ناگهان با خلاصه یادداشت‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی مواجه شد.

به‌بیانی دیگر هوش مصنوعی شیائومی قادر است به‌صورت خودکار خلاصه‌ای از متون نوشته شده یا کپی شده در برنامه را تهیه کند. همچنین کاربر می‌تواند با کپی کردن متنی کوتاه از برنامه یادداشت بخواهد که آن را گسترش دهد. این قابلیت‌ها قطعا کاربران را یاد ChatGPT خواهند انداخت. البته توجه داشته باشید که کاربر هنگام کار با هوش مصنوعی در گوشی های شیائومی به اتصال اینترنت نیاز دارد. به این معنی که فرآیند پردازش و ذخیره داده در سروری مجزا انجام خواهد شد.

همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد که شیائومی نوعی مکانیزم سانسور را نیز در هوش مصنوعی خود گنجانده است. به‌عنوان مثال اگر بخواهید یک مقاله ویکیپدیا را در مورد کشتار میدان تیان‌آن‌من خلاصه کنید، هوش مصنوعی پاسخ می‌دهد که این محتوا مناسب نیست. طبیعتا کاربران قادر نیستند با مراجعه به تنظیمات شیائومی این محدودیت‌ها را تغییر دهند. در نهایت باید گفت که ویژگی اشاره شده فعلا در نسخه چینی HyperOS 2.0 قرار دارد و هنوز نمی‌توان در مورد ویژگی‌های هوش مصنوعی در نسخه جهانی صحبت کرد.

هنوز چند ماه تا عرضه رسمی آپدیت اندروید ۱۵ باقی مانده است. بنابراین شیائومی فرصت کافی را برای ارائه ویژگی‌های جذاب مبتنی بر هوش مصنوعی دارد. این قابلیت‌ها می‌توانند جایگاه شیائومی را در بازار به‌شدت رقابتی گوشی‌های هوشمند تثبیت کنند و یا در نهایت یک تراژدی را رقم بزنند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره