logo
  1. برگزیده
موبایل و بازی

جزئیات ارتقای دوربین‌های گلکسی S25 اولترا فاش شد

منبع
ديجي کالا
بروزرسانی
جزئیات ارتقای دوربین‌های گلکسی S25 اولترا فاش شد

دیجی کالا/ با معرفی گلکسی S25 که چند ماه فاصله داریم، اما تاکنون جزئیات زیادی در مورد پرچمدار آینده سامسونگ به بیرون درز کرده است. حالا، اطلاعات بیشتری در خصوص مشخصات دوربین گلکسی S25 اولترا منتشر شده است. پیش‌تر اعلام شده بود که گلکسی S25 اولترا بیشترین ارتقاء را در بخش دوربین در میان این سری خواهد داشت. چند روز پیش، مشخص شد که گلکسی S25 اولترا از یک سیستم دوربین چهارگانه در پنل پشتی بهره خواهد برد.

طبق گزارش‌ها، این گوشی دارای یک دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی و سه دوربین کمکی ۵۰ مگاپیکسلی خواهد بود. بر اساس گفته‌های افشاگری به نام @ISAQUES81، دوربین فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی در این پرچمدار آینده، از حسگر جدیدتر ISOCELL JN1 با ابعاد ۱/۲.۷۶ اینچ استفاده می‌کند. این حسگر کمی کوچک‌تر از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید مدل گلکسی S24 اولترا است اما از رزولوشن ۴ برابری آن بهره می‌برد.

علاوه بر این، گفته می‌شود دوربین تله‌فوتو در گلکسی S25 اولترا از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL با ابعاد ۱/۳ اینچ بهره می‌برد که کمی بزرگ‌تر از حسگر ۱۰ مگاپیکسلی مدل گلکسی S24 اولترا محسوب می‌شود. این سنسور پشت لنزی با قابلیت زوم اپتیکال ۳ برابر و لرزشگیر اپتیکال (OIS) قرار خواهد گرفت. به‌جز دوربین اولترا واید، انتظار می‌رود تمامی دوربین‌های این گوشی از لرزشگیر اپتیکال برای پایداری بهتر تصویر و کیفیت بالاتر در محیط‌های کم‌نور بهره ببرند. به احتمال زیاد، گلکسی S25 اولترا همانند مدل قبلی خود، از یک دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی در جلو استفاده خواهد کرد.


با این ارتقاءها، انتظار می‌رود تمامی دوربین‌های پشت گلکسی S25 اولترا قادر به ضبط ویدئوهای ۴K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه، ۴K با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه و ۸K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه باشند. امیدواریم امکان استفاده از لرزشگیر الکترونیکی تصویر (EIS) در تمامی دوربین‌های پشتی این گوشی در تمامی رزولوشن‌ها و نرخ‌های فریم وجود داشته باشد. در حالی که بعید به نظر می‌رسد سامسونگ امکان سوئیچ کردن بین دوربین‌های اصلی هنگام فیلم‌برداری ۸K را به صورت لحظه‌ای ارائه دهد، وجود چنین قابلیتی بسیار کارآمد خواهد بود. این قابلیت می‌تواند گلکسی S25 اولترا را نسبت به شایعات مطرح‌شده درباره آیفون ۱۶ پرو مکس که گفته می‌شود از دوربین اولترا واید ۴۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد، یک قدم جلوتر نگه دارد.

بر اساس گزارش‌ها، مدل‌های گلکسی S25 و گلکسی S25 پلاس همانند نسل قبلی خود از یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی بهره خواهند برد. انتظار نمی‌رود شاهد دوربین فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی در این مدل‌های غیر اولترا باشیم، اما استفاده از همان دوربین تله‌فوتو  ۵۰ مگاپیکسلی مدل اولترا در این گوشی‌ها نیز منطقی به نظر می‌رسد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم