logo

نسخه جدید DLSS دنیای گیم را با هوش مصنوعی متحول می‌کند

منبع
شهر سخت افزار
بروزرسانی
نسخه جدید DLSS دنیای گیم را با هوش مصنوعی متحول می‌کند

شهر سخت افزار/ مدیرعامل انویدیا به تازگی مدعی شده که در نسل بعدی فناوری DLSS، هوش مصنوعی بسیار پیشرفته‌تر شده و ما شاهد تولید اشیا، بات‌ها و سایر المان‌های درون بازی توسط AI هستیم. وی همچنین توضیح داد که AI می‌تواند بازی و شخصیت‌های درون بازی را ایجاد کند.

جنسن هوانگ، مدیر عامل شرکت انویدیا (NVIDIA)، در تازه‌ترین مصاحبه مطبوعاتی خود به نسخه‌های بعدی فناوری DLSS و تغییرات احتمالی آن اشاره کرد.

در حال حاضر، فناوری DLSS از هوش مصنوعی برای گرافیک عصبی، تولید پیکسل بر اساس چند پیکسل ورودی (Super Resolution) و در نهایت تولید فریم (Grame Generation) استفاده می‌کند. با این حال، آقای هوانگ مدعی شده که در آینده حتی امکان تولید بافت‌ها (Textures) و اشیا (Objects) وجود خواهد داشت. او همچنین ادعا کرد که هوش مصنوعی می‌تواند مدل‌های سه‌بعدی مختلف با کیفیت پایین را تشخیص داده و در نهایت اشیا با کیفیت‌تری به ما تحویل دهد.

آقای هوانگ در ادامه توضیح داد حتی تولید شخصیت‌ها در بازی‌های مدرن با کمک هوش مصنوعی نیز امکان‌پذیر خواهد بود؛ به عنوان مثال در میان یک گروه شش نفره، دو شخصیت واقعی وجود دارد و افراد دیگر ممکن است با کمک هوش مصنوعی شکل گرفته باشند. در نهایت، هوش مصنوعی در آینده غالب‌تر خواهد شد و NVIDIA مشتاقانه در انتظار معرفی افراد بیشتر به این فناوری نوپا است.

به گزارش Wccftech، مدیر عامل شرکت انویدیا در بخش‌هایی از صحبت‌های خود ضمن اشاره به قابلیت‌های بی‌پایان AI و پیشرفت فوق‌العاده سریع آن، توضیح داد:

بازی‌ها با هوش مصنوعی ساخته می‌شوند، در این بازی‌ها هوش مصنوعی وجود خواهد داشت و حتی می‌توانید رایانه شخصی خود را با کمک G-Assist به AI تبدیل کنید. شما می‌توانید از کامپیوتر خود برای رد کردن مراحل بازی کمک بگیرید. GeForce بزرگ‌ترین برند در دنیای گیمینگ محسوب شده و ما تنها شاهد رشد آن هستیم.


در حالی که مدیر عامل انویدیا مشخص نکرد که آیا این قابلیت‌ها جزو ویژگی‌های ارائه شده در DLSS 4 خواهد بود یا خیر، بسیار جالب خواهد بود که ببینیم نسخه جدید این فناوری علاوه بر رزولوشن فوق‌العاده، Grame Generation و Ray Reconstruction ، چه چیزهای جدیدی ارائه می‌دهد.

نظر شما در رابطه با صحبت‌های مدیرعامل انویدیا چیست؟ آیا همزمان با معرفی نسل جدید کارت‌های گرافیک این غول دنیای کامپیوتر، شاهد معرفی نسخه جدید DLSS با هوش مصنوعی پیشرفته خواهیم بود؟

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره