logo

مدل ارزان هدست اپل احتمالاً نیازمند اتصال آیفون خواهد بود

منبع
زوميت
بروزرسانی
مدل ارزان هدست اپل احتمالاً نیازمند اتصال آیفون خواهد بود

زومیت/ ظاهراً اپل در حال ساخت نسخه‌ی ارزان‌قیمت‌تر هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو است که به اتصال آیفون یا مک نیاز خواهد داشت.
 
به‌نظر می‌رسد اپل تمرکز خود را از توسعه‌ی نسل بعدی هدست واقعیت ترکیبی قدرتمند ویژن پرو به ساخت نسخه‌ای ارزان‌تر این محصول تغییر داده است.

در جدیدترین نسخه‌ی خبرنامه‌ی Power On مارک گرمن به این موضوع اشاره شده است که نمونه‌های اولیه‌ی هدست واقعیت ترکیبی ارزان‌تر اپل با کد N107، میدان دید کمتری از ویژن پرو دارند. همچنین، اپل در حال بررسی این موضوع است که هدست جدیدش به‌صورت بی‌سیم به گوشی آیفون یا مک متصل شود.

نیاز به اتصال هدست واقعیت ترکیبی ارزان‌قیمت اپل به آیفون یا مک، مهم‌ترین تفاوت این محصول درمقایسه‌با ویژن پرو محسوب می‌شود؛ زیرا هدست ۳٬۵۰۰ دلاری این شرکت می‌تواند به‌صورت کاملاً مستقل و بدون‌ نیاز به آیفون یا مک کار کند و به‌بیان بهتر، همه‌ی نیازهای پردازشی دستگاه در دل آن قرار گرفته‌اند.

اتصال اجباری به آیفون یا مک برای پردازش اطلاعات، به اپل اجازه می‌دهد در هزینه‌های مربوط به قطعات و توان پردازشی موردنیاز نسخه‌ی ارزان‌تر ویژن پرو صرفه‌جویی کند.

طبق ادعای گرمن، اپل امیدوار است هدست واقعیت ترکیبی ارزان‌تر این شرکت در سال ۲۰۲۵ روانه‌ی بازار شود. ظاهراً پروژه‌ی ساخت این محصول از زمان معرفی اولیه‌ی ویژن پرو در سال گذشته آغاز شده؛ اما اپل همچنان برای حفظ ویژگی‌های مهم و کاهش هزینه‌ها با مشکلاتی مواجه است.

گزارش بلومبرگ اشاره می‌کند که اپل هیچ برنامه‌ای برای کنارگذاشتن بازار هدست‌های واقعیت ترکیبی پرچم‌دار ندارد و روی نسخه‌ی دوم ویژن پرو نیز کار می‌کند. نسخه‌ی دوم هدست واقعیت مجازی اپل که با N109 شناخته می‌شود، اولویت کمتری از هدست واقعیت ترکیبی ارزان‌تر این شرکت دارد.

ویژن پرو نسل ۲ ازنظر ظاهری شباهت زیادی به نسخه‌ی کنونی این محصول خواهد داشت؛ اما از پردازنده‌ای سریع‌تر و دوربین‌های خارجی بهبودیافته بهره خواهد برد. اپل به‌دنبال راه‌هایی برای سبک‌تر و راحت‌تر کردن نسل دوم ویژن پرو است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره