نماد آخرین خبر

اسنپدراگون 8 نسل 4 یک قابلیت شگفت‌انگیز برای گیمرها به ارمغان می‌آورد

منبع
شهر سخت افزار
بروزرسانی

شهر سخت افزار/ بر اساس شایعات منتشر شده توسط یک افشاگر معتبر، قابلیت جذاب Frame Generation در رایانه‌های شخصی قرار است با نام فناوری Interpolation به گوشی‌های موبایل راه یابد. این فناوری ابتدا همراه با تراشه Snapdragon 8 Gen 4 از راه رسیده و نرخ فریم بالاتر حد معمول را به گیمرها ارائه می‌کند.

فناوری تولید فریم (Frame Generation) به طور انحصاری با پردازنده‌های گرافیکی سری RTX 4000 شرکت انویدیا معرفی شد و اندکی بعد رقیب دیرینه این غول دنیای گرافیک یعنی AMD نیز چیزی مشابه با آن در اختیار گیمرها قرار داد.

اکنون به نظر می‌رسد که این فناوری قرار است در آینده نزدیک به چیپست‌های موبایل نیز راه یافته و از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 4 شاهد ورود Frame Generation با بازی‌های موبایلی باشیم.

به گفته یکی از کارشناسان و افشاگران اطلاعات دنیای موبایل، SoC مورد بحث به پردازنده گرافیکی Adreno 830 مجهز شده که فناوری تولید نرخ فریم جدیدی به نام Interpolation به همراه دارد.

با فرض صحت این شایعات، پردازنده Snapdragon 8 Gen 4 دنیای موبایل را به یک لیگ کاملاً جدید وارد کرده و شاهد تراشه قدرتمندی خواهیم بود که حتی از A18 و A18 Pro اپل نیز به سادگی عبور می‌کند.

فناوری Interpolation بازی با سرعت 120 فریم بر ثانیه را تضمین می‌کند
به گزارش Wccftech، پیش از این نیز شایعاتی منتشر شد بود که نشان می‌داد تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 بسیار گران خواهد بود، با این وجود Digital Chat Station در تازه‌ترین پست خود در رسانه اجتماعی Weibo مدعی شده که پردازنده گرافیکی Adreno 830 نیز عامل دیگری برای این افزایش قیمت است.
وی نیز شایعات پیرامون این تراشه را تأیید کرده و مدعی شده که فناوری Interpolation در واقع یک نام جذاب برای قابلیت Frame Generation است که با افزایش مصنوعی فریم‌ها، عملکرد گیمینگ دستگاه را افزایش می‌دهد.

این افشاگر معتبر همچنین توضیح داد که فناوری تولید فرم Interpolation پس از مدتی به تراشه‌های نسل قبل یعنی اسنپدراگون 8 نسل 3 و اسنپدراگون 8s نسل 3 نیز راه یافته و به کاربران این فرصت را می‌دهد تا عملکرد گیمینگ سطح بالاتری را تجربه کنند.

نظر شما در رابطه با فناوری افزایش فریم Interpolation چیست؟ آیا به زودی گوشی‌های هوشمند به اندازه یک رایانه شخصی یا لپ‌تاپ گیمینگ قدرتمند خواهد شد؟

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره