نماد آخرین خبر

اپیک گیمز درخواست انتشار فورتنایت و فروشگاه اپ‌های خود در اروپا را به اپل فرستاد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
اپیک گیمز درخواست انتشار فورتنایت و فروشگاه اپ‌های خود در اروپا را به اپل فرستاد

دیجیاتو/ اپیک رسماً اعلام کرد که منتظر تأییدیه اپل است تا فورتنایت و فروشگاه اپلیکیشن‌های خود را در اتحادیه اروپا برای iOS منتشر کند.

قوانین ویژه اپ استور برای اتحادیه اروپا در اوایل سال جاری در پاسخ به قانون بازارهای دیجیتال (DMA) اعمال شد. این قانون اپل را مجبور کرد تا اکوسیستم نرم‌افزاری آیفون را برای گنجاندن فروشگاه‌های اپلیکیشن جایگزین باز کند. حالا اپیک قصد دارد سریعاً از این فرصت استفاده کند.

تاکنون، افراد و شرکت‌های زیادی از این فرصت استفاده نکرده‌اند، چون هزینه‌های سنگین و سخت‌گیری‌های زیادی توسط اپل اعمال می‌شود. بااین‌حال، اپیک گیمز ممکن است از این شرایط ایجادشده نهایت بهره را ببرد. این شرکت در شبکه اجتماعی ایکس می‌گوید که هم بازی Fortnite و هم فروشگاه Epic Games را برای تأیید به اپل ارسال کرده است، زیرا آن‌ها آماده عرضه هستند.

فورتنایت در ماه اوت سال 2020 از اپ استور حذف شد، زیرا اپیک گیمز به گونه‌ای مخفیانه اقدام به فروش پول مجازی V-Bucks بدون استفاده از سیستم درون برنامه‌ای اپل کرده بود و این امر برخلاف قوانین اپ استور بود. به همین دلیل، اپل فورتنایت را به طور کامل از iOS خارج و ادامه فعالیت Epic Games را در اپ استور ممنوع کرد.

بنابراین هیچ راه آسانی برای حضور بازی فورتنایت در iOS وجود نداشت تا آنکه قوانین بازار دیجیتال اتحادیه اروپا اپل را ملزم به تغییر سیاست‌هایش کرد؛ امری که Epic به شدت برای آن مبارزه کرده و می‌خواهد قوانین مشابهی در ایالات متحده و سایر مناطق جهان نیز تصویب شود.

Epic با استفاده از قوانین جدیدی که در نتیجه DMA ایجاد شده است، قصد دارد ظرف چند ماه آینده بازی معروف و فروشگاه بازی‌های خود را در دسترس کاربران iOS اتحادیه اروپا قرار دهد.

از نظر تئوری، قانون بازارهای دیجیتال شرکت‌های بزرگ مانند اپل را ملزم می‌کند تا پلتفرم‌های خود را باز کنند و اجازه دسترسی آسان به نرم‌افزارهای شخص ثالث را بدهند.

اما مطابق خط‌مشی فعلی اپل، اپیک باید ابتدا بازی و فروشگاه خود را در سیستم اپل ثبت کند. این فرایند شامل بررسی انسانی توسط اپل است. AltStore از شرکت Riley Testut، خالق شبیه‌ساز بازی Delta، پیش‌تر اپل را به دلیل این روند طولانی و غیرشفاف مورد انتقاد قرار داده بود. در نتیجه ممکن است این روند برای فورتنایت و فروشگاه اپیک گیمز نیز اتفاق بیفتد و ماه‌ها طول بکشد تا تأییدیه لازم صادر شود.

هزینه‌ای که اپیک باید به اپل بپردازد
پس از تأیید، اپلیکیشن‌ها باید هزینه فناوری اصلی (Core Technology Fee) را بپردازند؛ هزینه‌ای 50 سنتی به ازای هر نصب در سال. البته این هزینه زمانی که دانلود برنامه به بیش از یک میلیون برسد، دریافت می‌شود. فروشگاه‌های اپلیکیشن مانند Epic Games و AltStore نیز در هر نصب این هزینه را پرداخت می‌کنند (آستانه یک میلیون نصب رایگان برای اپ‌ها اعمال می‌شود، نه فروشگاه‌ها).


این بدان معناست که برای یک کاربر فرضی اتحادیه اروپا که در آینده فورتنایت را از فروشگاه اپیک گیمز دانلود می‌کند، Epic دو بار مشمول پرداخت هزینه فناوری می‌شود و باید هر سال به ازای هر نصب یک یورو به اپل بپردازد.

شرکت‌هایی ازجمله اپیک و اسپاتیفای از هزینه‌ها و سایر قوانین موجود در شرایط تجاری جایگزین اپل انتقاد کرده‌اند و بر این باورند که اپل هنوز با DMA مطابقت ندارد. کمیسیون اروپا هفته گذشته قضاوت اولیه‌ای را منتشر کرد که در آن گفته بود به‌طور رسمی درحال بررسی هزینه فناوری اصلی و قوانین جدید اپل است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر