نماد آخرین خبر

شرکت کره‌ای اس‌کی هاینیکس ۷۵ میلیارد دلار روی هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند

منبع
زوميت
بروزرسانی
شرکت کره‌ای اس‌کی هاینیکس ۷۵ میلیارد دلار روی هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند

زومیت/ یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تراشه‌ی حافظه در دنیا سرمایه‌گذاری هنگفتی روی هوش مصنوعی انجام می‌دهد.
 
شرکت کره‌ای اس‌کی هاینیکس، دومین تولیدکننده‌ی بزرگ تراشه‌های حافظه در دنیا، اعلام کرد که ۱۰۳ تریلیون وون (معادل ۷۴٫۶ میلیارد دلار) تا سال ۲۰۲۸ در حوزه‌ی هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند.

SK Group (شرکت مادر اس‌کی‌ هاینیکس)، اعلام کرد که می‌خواهد تا دو سال آینده مبلغ ۸۰ تریلیون وون (حدود ۵۸ میلیارد دلار) را برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های هوش مصنوعی و تراشه و ساده‌سازی ساختار بیش از ۱۷۵ شرکت تابعه‌ی خود، تأمین کند.

به‌گزارش رویترز، SK Group به دنبال بهبود رقابت‌پذیری خود با تمرکز بر هوش مصنوعی‌ است، که شامل تراشه‌های حافظه با پهنای باند بالا (HBM)، دیتاسنترهای هوش مصنوعی و سرویس‌های هوش مصنوعی مانند دستیارهای شخصی‌سازی‌شده می‌شود.

تراشه‌ساز بزرگ کره‌ای انتظار دارد سود پیش از مالیاتش امسال به حدود ۲۲ تریلیون وون (حدود ۱۶ میلیارد دلار) برسد که نسبت‌ به ضرر سال گذشته، نشان‌دهنده‌ی چرخشی مثبت است.

ابتدای سال ۲۰۲۴، دولت کره‌ی جنوبی با اشاره به نیاز به حفظ موقعیت خود در زمینه‌هایی مانند طراحی و تولید تراشه در میانه‌ی «رقابت همه‌جانبه» در بازار جهانی نیمه‌رساناها، از بسته‌ی حمایتی ۲۶ تریلیون وونی (۱۹ میلیارد دلاری) برای کسب‌وکارهای تراشه‌سازی خود خبر داد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره