نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

آتش‌ گرفتن لپ‌تاپ باعث تخلیه اضطراری یک هواپیمای مسافربری شد

منبع
زوميت
بروزرسانی
آتش‌ گرفتن لپ‌تاپ باعث تخلیه اضطراری یک هواپیمای مسافربری شد

زومیت/ آتش‌گرفتن ناگهانی لپ‌تاپ باعث تخلیه‌ی اضطراری هواپیمای مسافربری شرکت امریکن ایرلاینز شد.
 
آتش‌گرفتن لپ‌تاپ باعث تخلیه‌ی اضطراری و دراماتیک یک هواپیمای مسافربری در آمریکا شد. پرواز شماره‌ی ۲۰۴۵ شرکت هواپیماییِ امریکن ایرلاینز در آستانه‌ی پرواز از سمت سان فرانسیسکو به میامی بود که به یک‌باره کابین هواپیما پر از دود شد؛ منبع دود، یک کیف لپ‌تاپ در بخش انتهایی هواپیما بود.

در همان حین که هواپیما روی زمین نشسته بود، مردم با عجله به سمت بیرون دویدند و سه نفر در این بین آسیب جزئی دیدند؛ البته بر اساس گزارش وب‌سایت سی‌بی‌اس نیوز، یک مسافر برای درمان کامل به بیمارستان منتقل شد.

هواپیماییِ امریکن ایرلاینز در بیانیه‌ای می‌گوید کیف لپ‌تاپ سریعاً توسط خدمه از هواپیما خارج شد و تمامی سرنشینان توانستند هواپیما را ترک کنند. این شرکت هواپیمایی بابت حادثه‌ی مورد بحث از مردم عذرخواهی کرد.

فعلاً هیچ جزئیاتی از مدل لپ‌تاپِ آتش‌گرفته اعلام نشده است. به‌علاوه، مشخص نیست که چرا لپ‌تاپ آتش گرفت.

بر اساس قوانین فعلی، لپ‌تاپ‌ها به هنگام پرواز باید درون کیف دستی قرار بگیرند و باتری آن‌ها دارای ظرفیت ۱۰۰ وات‌ساعت یا کمتر باشد. دقیقاً به همین دلیل است که حتی بهترین لپ تاپ ها در گران‌قیمت‌ترین کانفیگ خود دارای باتری حداکثر ۹۹ وات‌ساعتی هستند. برخی از شرکت‌های هواپیمایی اجازه‌ی حمل حداکثر دو باتری جداگانه با ظرفیت ۱۶۰ وات‌ساعت را صادر کرده‌اند.

مقررات محدودکننده‌ی مربوط به‌ لپ‌تاپ‌ها از اواخر دهه‌ی ۹۰ میلادی در سراسر جهان اعمال شدند؛ زیرا در همان زمان باتری‌هایی پدیدار شدند که ظرفیت و چگالی انرژی بسیار زیادی داشتند.

باتری‌های مبتنی‌بر لیتیوم که در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها و کنسول‌های دستی و لپ‌تاپ‌ها استفاده می‌شوند، در دهه‌های اخیر بارها با انفجار و آتش‌سوزی مواجه شده‌اند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره