نماد آخرین خبر

ظاهراً نقش هوش مصنوعی در صفحه نتایج گوگل کم‌رنگ‌تر شده است

منبع
زوميت
بروزرسانی
ظاهراً نقش هوش مصنوعی در صفحه نتایج گوگل کم‌رنگ‌تر شده است

زومیت/ با‌توجه‌به داده‌های منتشرشده،‌ ظاهراً گوگل نقش هوش مصنوعی در صفحه‌ی نتایج این موتور جست‌وجو را محدود کرده است.
 
قابلیت بررسی اجمالی با هوش مصنوعی گوگل (Google’s AI Overviews) اوایل سال جاری برای تمام کاربران آمریکایی این موتور جست‌وجو فعال شد. هدف از این قابلیت خلاصه‌سازی موضوعات به کمک هوش مصنوعی و سهولت دسترسی کاربران به اطلاعات مرتبط بود.

به‌گزارش Search Engine Land، به‌نظر می‌رسید این قابلیت بتواند تجربه‌ی کاربری را بسیار بهبود بخشد. بااین‌حال، کاربران متوجه ارائه‌ی اطلاعات گمراه‌کننده و گاه خطرناک آن شدند. یکی از این اطلاعات جنجالی‌، پیشنهاد اضافه‌کردن چسب به پیتزا بود؛ اما ظاهراً گوگل در تلاش برای کاهش نمایش این قابلیت است.

بر‌اساس داده‌های BrightEdge، از اواسط خرداد تا نیمه‌ی تیرماه امسال، ظاهراً نقش هوش مصنوعی در صفحه‌ی نتایج گوگل کم‌رنگ‌تر شده و از ۱۱ به ۷ درصد کاهش یافته است. همچنین، شاهد افت چشمگیر این قابلیت در جست‌وجوهای مرتبط با آموزش و سرگرمی و تجارت الکترونیک هستیم.

در جست‌وجوهای آموزشی، درصد نمایش بررسی اجمالی با هوش مصنوعی از ۲۶ به ۱۳ درصد کاهش یافته است. در بخش سرگرمی، شاهد افت از ۱۴ به تقریباً ۰ درصد و در بخش تجارت الکترونیک نیز شاهد کاهش از ۲۶ به ۹ درصد هستیم.

با اینکه آمار مربوط به بررسی نتایج جست‌وجو با هوش مصنوعی کاهش یافته، ظاهراً گوگل به‌جای حذف این قابلیت به‌دنبال تنظیم بهتر آن است. همچنین، این قابلیت در صفحه‌ی نتایج گوگل ۱۳ درصد از اندازه‌ی سابق خود کوچک‌تر شده است.

گوگل در تلاش است تا از تکرار اطلاعات جلوگیری کند. بر‌اساس این گزارش، گوگل دیگر منابع مشابه را برای بررسی انجام‌شده با هوش مصنوعی و نتایج جست‌و‌جو کلاسیک ذکر نمی‌کند.

ارجاع به وب‌سایت‌هایی نظیر Reddit و Quora (به‌دلیل ماهیت مبتنی‌بر کاربر که عمدتاً حاوی اطلاعات نامطمئن و طنزآمیز است) کمتر شده است که طبیعتاً بر اعتبار این قابلیت خواهد افزود.

گوگل سعی می‌کند که هدف جست‌و‌جو را در نمایش قابلیت بررسی اجمالی با هوش مصنوعی پررنگ‌تر کند. چنانچه اگر پرسش با کلماتی مثل بهترین (Best)، چیست (What is)، چگونه (How to) و علائم (Symptoms of) مطرح شود، به‌احتمال زیاد به نمایش این بخش منجر خواهد شد. این در‌ حالی‌ است که جست‌وجوهای مرتبط با سبک زندگی یا برند و محصول خاص به‌ندرت به‌واسطه‌ی هوش مصنوعی بررسی خواهند شد.

درهرصورت مشخص نیست که آیا گوگل قصد دارد قابلیت بررسی اجمالی با هوش مصنوعی را به‌طور کامل حذف کند یا کاهش صورت‌گرفته در نمایش آن اقدامی موقت به‌منظور بهینه‌سازی تدریجی این قابلیت است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره