نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

کالبدشکافی CMF Phone 1؛ تعمیر این گوشی چندان ساده نیست

منبع
زوميت
بروزرسانی
کالبدشکافی CMF Phone 1؛ تعمیر این گوشی چندان ساده نیست

زومیت/ با وجود طراحی ماژولار و ادعای ناتینگ، ظاهراً تعمیر CMF Phone 1 کار چندان ساده‌ای نیست.
 
شرکت Nothing در CMF Phone 1، مانور زیادی روی «طراحی ماژولار» این گوشی داده است که تعمیر آسان به‌دست کاربران را نوید می‌داد. بااین‌حال، ویدئو کالبدشکافی منتشر‌شده‌ی PBKreviews، داستان دیگری را روایت می‌کند.

برخلاف تقریباً تمامی گوشی‌های موجود در بازار که از پنل پشتی چسبیده و جدا‌نشدنی استفاده می‌کنند، در CMF Phone 1 این بخش با چهار پیچ تخت و یک دکمه‌ی بزرگ‌تر که گوشی ناتینگ آن را Accessory Point می‌نامد، در جای خود محکم شده است. با خارج‌کردن تمامی پیچ‌ها، می‌توان قاب پلاستیکی پشتی را با استفاده از ابزار مخصوص بیرون آورد.

اینجاست که اوضاع کمی پیچیده می‌شود؛ زیرا باتری در زیر لایه‌ی محافظ نازکی قرار گرفته است که به‌راحتی جدا می‌شود. باوجوداین، جداکردن این لایه از دلایل باطل‌شدن گارانتی است و درنتیجه، تعویض شخصی باتری ریسک بزرگی به‌همراه دارد.

درادامه‌ی ویدئو، ۱۲ پیچ فیلیپس باز می‌شود که هرکدام برچسب دست‌کاری دارند (نشانه‌ای برای تشخیص باز‌شدن دستگاه به‌وسیله‌ی کاربر و ابطال گارانتی). این پیچ‌ها نیمه‌ی بالایی قاب پلاستیکی پشتی را نگه می‌دارند که محل قرارگیری لنزهای دوربین و آنتن‌ها است.

در‌نهایت، مادربرد که محل قرارگیری دوربین‌های جلو و عقب، پردازنده، رم، فضای ذخیره‌سازی و حسگرها است، به‌عنوان جزء بعدی نمایان می‌شود. حتی در این مرحله هم، به‌دلیل وجود یک پیچ مخفی زیر Accessory Point، باتری به‌راحتی جدا‌شدنی نیست. با برداشتن این پیچ مخفی، نهایتاً می‌توان باتری را با استفاده از زبانه‌های مخصوص کشیدن خارج کرد.

با وجود طراحی ماژولار، CMF Phone 1 تنها موفق می‌شود امتیاز ۶٫۵ از ۱۰ را در‌زمینه‌ی قابلیت تعمیر کسب کند. پیچ مخفی زیر Accessory Point و سختی بیشتر در برداشتن پوشش‌های پلاستیکی روی مادربرد و اسپیکر درمقایسه‌با سایر گوشی‌ها، از دلایل اصلی این امتیاز کم هستند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره