نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
موبایل و بازی

اپل اولین شبیه ساز کامپیوتر در اپ استور برای آیفون و آیپد را تأیید کرد

منبع
ترنجي
بروزرسانی
اپل اولین شبیه ساز کامپیوتر در اپ استور برای آیفون و آیپد را تأیید کرد

ترنجی/ اپل به‌تازگی با تغییر رویه خود، اجازه انتشار اولین شبیه ساز کامپیوتر با نام UTM SE را برای آیفون و آیپد در اپ استور صادر کرده است. این اپلیکیشن به شما امکان می‌دهد نسخه‌های قدیمی ویندوز، macOS و موارد دیگر را در آیفون و آیپد خود ازطریق App Store شبیه‌سازی کنید.

اولین شبیه ساز کامپیوتر در اپ استور
اپل دستورالعمل‌های اپ استور خود را برای اجازه دادن به شبیه‌سازهای بازی در ماه آوریل بازبینی کرد و این تغییر را در اتحادیه اروپا و سراسر جهان به‌ارمغان آورد. این تغییر منجر به انتشار تعدادی شبیه‌ساز بازی در اپ استور شده است، ازجمله شبیه‌ساز محبوب نینتندو دلتا.

بااین‌حال، برنامه شبیه‌ساز رایانه شخصی UTM SE، با وجود تغییراتی که در دستورالعمل‌های اپ استور ایجاد کرده بود، در ماه ژوئن توسط اپل رد شد. علاوه‌بر این، اپل این برنامه را نه‌تنها از اپ استور در سراسر جهان، بلکه از فروشگاه‌های برنامه شخص ثالث در اتحادیه اروپا نیز رد کرد.

توضیح اپل در آن زمان این بود که فقط شبیه‌سازهای «retro games» مجاز هستند، نه شبیه‌سازهای رایانه شخصی، اگرچه بازی‌های retro یکی از بزرگترین دلایل استفاده مردم از شبیه‌سازهای PC مانند UTM است. این تصمیم به واکنش گسترده و اقدام بالقوه کمیسیون اروپا منجر شد.


اولین شبیه ساز کامپیوتر در اپ استور

بااین‌حال، توسعه‌دهندگان UTM SE در پستی در رسانه‌های اجتماعی، اخیراً تأیید کردند که اپل تغییر رویه داده است و UTM SE هم‌اکنون از اپ استور قابل دانلود می‌باشد. این شبیه‌ساز همچنین به‌زودی ازطریق AltStore PAL در اتحادیه اروپا در دسترس خواهد بود. به‌نظر نمی‌رسد که اپل توضیح رسمی در مورد اینکه چه چیزی منجر به این تغییر شده است، داشته باشد.

در توضیحات این اپلیکیشن شبیه‌ساز در اپ استور آمده است:

UTM SE یک شبیه‌ساز رایانه شخصی است که به شما امکان اجرای نرم‌افزارهای کلاسیک و بازی‌های قدیمی را بر روی آیفون و آیپد می‌دهد.

از حالت VGA برای گرافیک و حالت ترمینال برای سیستم‌عامل‌های متنی پشتیبانی می‌کند.

معماری‌های x86 ،PPC و RISC-V را شبیه‌سازی می‌کند.

ماشین‌های از‌پیش ساخته‌شده را اجرا کرده یا پیکربندی خود را از ابتدا ایجاد کنید.


ساخته‌شده با QEMU، یک شبیه‌ساز قدرتمند و پرکاربرد.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که برنامه‌های منتشرشده در iOS نمی‌توانند از کامپایلر JIT استفاده کنند. این بدان معناست که عملکرد و عملکرد شبیه‌سازهایی که ازطریق UTM SE در آیفون و آیپد اجرا می‌شوند به اندازه سایر پلتفرم‌ها قدرتمند نخواهد بود.

نظر شما درباره انتشار اولین شبیه‌ساز کامپیوتر در اپ استور اپل چیست؟

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم