نماد آخرین خبر

ایلان ماسک می‌خواهد تسلا 5 میلیارد دلار در استارتاپ xAI سرمایه‌گذاری کند

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
ایلان ماسک می‌خواهد تسلا 5 میلیارد دلار در استارتاپ xAI سرمایه‌گذاری کند

دیجیاتو/ ایلان ماسک در پستی در صفحه شخصی خود از کاربران خواسته است تا نظرشان را درباره سرمایه‌گذاری تسلا در xAI بیان کنند.

ایلان ماسک که این روزها کمپانی‌هایش را با ایده‌های دگرگون‌کننده‌اش غافلگیر کرده، بر اثر تب‌وتاب کم‌نظیر دنیای هوش مصنوعی، پیشنهاد سرمایه‌گذاری عظیم 5 میلیارد دلاری تسلا روی استارتاپ xAI را مطرح کرده است. در واقع مدیرعامل این شرکت خودروسازی با ارائه این پیشنهاد، از سهامداران تسلا خواسته با سرمایه‌گذاری 5 میلیارد دلاری این شرکت روی استارتاپ xAI موافق کنند.

ایلان ماسک معمولاً از سرمایه و منابع شرکت‌هایش استفاده می‌کند تا یک شرکت به شرکت دیگر کمک کند. او اخیراً با انتشار نظرسنجی متفاوتی روی حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی X، پیشنهاد جالبی داده است؛ این نابغه مشهور در این نظرسنجی، از کاربران خواسته درمورد سرمایه‌گذاری کمپانی تسلا روی استارتاپ xAI نظر بدهند.

متن پست جدید ایلان ماسک که همراه نظرسنجی است:

«اگر چندین سرمایه‌گذار خارجی معتبر xAI را ارزش‌گذاری کنند، تسلا باید 5 میلیارد دلار روی xAI سرمایه‌گذاری کند؟ (برای این کار، تأیید هیئت‌مدیره و را‌ٔی سهامداران لازم است؛ بنابراین صرفاً درحال بررسی وضعیت هستم.)»
در‌حال‌حاضر 642 هزار نفر در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند. 68.7 درصد پاسخ «بله» و 31.3 درصد پاسخ «خیر» داده‌اند.

مزیت سرمایه‌گذاری تسلا روی xAI
احتمالاً با سرمایه‌گذاری تسلا روی استارتاپ xAI، هوش مصنوعی اختصاصی این شرکت، Grok، در خودروهای الکتریکی تسلا نیز تعبیه خواهد شد. حضور هوش مصنوعی Grok می‌تواند مزیت جدیدی برای خودروهای تسلا و البته فرصتی بزرگ برای رشد هرچه بیشتر xAI باشد. برخی سهامداران تسلا نیز ایده سرمایه‌گذاری روی xAI را مطرح کرده بودند اما حالا ماسک با پیشنهاد 5 میلیارد دلاری‌اش، رسیدن به این هدف را نزدیک کرده است.

مدیرعامل میلیاردر تسلا پیش‌ازاین نیز از برخی شرکت‌هایش برای کمک به رشد و ترقی سایر شرکت‌هایش استفاده کرده بود؛ بنابراین با تصمیم عجیبی مواجه نیستیم؛ برای مثال، ماسک قبلاً برای تبلیغ کمپین‌های اینترنت استارلینک، تبلیغات گسترده‌ای را از پلتفرم ایکس که متعلق به خودش است، خریداری کرده بود. به‌همین‌ترتیب دور از انتظار نیست که مدیرعامل تسلا از سرمایه‌های این شرکت خودروسازی برای سرمایه‌گذاری روی دیگر استارتاپ‌هایش استفاده کند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره