نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

گلکسی زد فلیپ ۶ در تست مقاومت و فشار سربلند ظاهر شد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی

دیجیاتو/ دوام این دستگاه در برابر سوختگی، خمیدگی و خراش افزایش یافته است.

ازآنجایی‌که گوشی‌های تاشو نسبت به سایر گوشی‌ها ساختار آسیب‌پذیرتری دارند، برخی کاربران در خریدشان تردید می‌کنند. حالا در تست مقاومت گلکسی زد فلیپ ۶، به‌ نظر می‌رسد مقاومت و کیفیت آن نسبت به نسل‌های قبل به‌طرز قابل‌توجهی ارتقا یافته است.

«زک نلسون» (Zack Nelson) در چنل یوتوب JerryRigEverything، تست مقاومت گلکسی زد فلیپ ۶ را در سه مرحله انجام داده است. او ابتدای این ویدیو به تفاوت‌های این سری با نسل قبل اشاره می‌کند؛ چین‌خوردگی کمتر نمایشگر، لبه‌های مربعی‌شکل و حضور ۴ شکاف صوتی در مقایسه با ۳ شکاف در نسل قبل.

این آزمایش در سه مرحله انجام شده است: مقاومت نمایشگرها در برابر خراش، دوام در برابر سوختگی و مقاومت در برابر خمیدگی.

تست مقاومت گلکسی زد فلیپ ۶
صفحه‌نمایش گوشی‌های تاشو به‌دلیل استفاده از مواد پلاستیکی در برابر اجسام تیز چندان مقاوم نیست. طی این آزمایش، خراش‌های قابل‌توجهی در نمایشگر داخلی ایجاد شد که شدت آن‌ها در سطوح ۲ و ۳ مقیاس موس بود؛ درحالی‌که نمایشگر بیرونی به‌دلیل داشتن گوریلا گلس ویکتوس ۲، مقاومت بیشتری داشت و شدت خراش‌ها در سطوح ۶ و ۷ قرار داشت؛ یعنی برای ایجاد خط‌‌‌‌وخش روی آن به اجسام سخت‌تری نیاز است. همچنین مقاومت دستگاه در برابر گردوغبار نیز مناسب ارزیابی شد.

در مرحله دوم، نمایشگر داخلی گوشی حدوداً ۱۴ ثانیه در معرض فندک روشن قرار گرفت. به‌رغم مشاهده علائم سوختگی، کار با صفحه‌نمایش مثل سابق بود و مشکل خاصی به‌ وجود نیامد. در بخش سوم نیز نیلسون سعی کرد با فشارآوردن و خم‌کردن دستگاه، مقاومت آن را بررسی کند اما نمایشگر یا لولا آسیب ندیدند. البته با برداشتن لایه پلاستیکی نمایشگر، دوام دستگاه کمتر و در برابر ابزار تیز آسیب‌پذیرتر می‌شود.

با بررسی این نتایج می‌توان گفت دوام گلکسی زد فلیپ ۶ را خوب است. این گوشی چه در استفاده‌های روزمره یا حتی برخی شرایط خطرناک‌تر، دوام بالایی دارد؛ از این نظر، از اولین مدل‌های گوشی‌های تاشو چند پله بالاتر است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم