نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
موبایل و بازی

تغییر طراحی عمده آپدیت One UI 7 سامسونگ را ببینید

منبع
ترنجي
بروزرسانی
تغییر طراحی عمده آپدیت One UI 7 سامسونگ را ببینید

ترنجی/ انتظار می‌رود سامسونگ هفته آینده اولین آپدیت بتای One UI 7.0 مبتنی‌بر اندروید 15 را به‌صورت رسمی منتشر کند. بااین‌حال، پیش از انتشار رسمی، امروز چندین اسکرین‌شات از محیط رابط کاربری One UI 7 به بیرون درز کرده است که تغییر طراحی عمده این نسخه را نشان می‌دهد.

تغییر طراحی عمده One UI 7 سامسونگ
پس از افشای آیکون‌های بازطراحی‌شده برخی از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض سامسونگ در هفته گذشته، افشاگری جدید که توسط SmartPrix و  chunvn8888 صورت گرفته است، تغییرات طراحی رابط کاربری One UI 7.0 را فاش می‌کند. تصاویر ارسال‌شده در زیر طراحی جدید Quick Panel آپدیت آینده One UI 7.0 را به‌همراه زبان طراحی گردتر المان‌های رابط کاربری نشان می‌دهد.


تغییر طراحی عمده One UI 7 سامسونگ

Quick Panel اکنون به دو بخش تقسیم می‌شود: کلیدهای تنظیم سریع و اعلان‌ها. می‌توانید با کشیدن انگشت به راست یا چپ بین این دو صفحه جابه‌جا شوید. همچنین می‌توانید نوشته‌های آیکون‌ها را در این قسمت نیز پنهان کنید. طراحی جدید شبیه یک نسخه بهبودیافته از طراحی Quick Panel است که با One UI 6.0 ارائه شد. جابه‌جایی بین دو بخش تنظیمات سریع و اعلان‌ها همچنین ما را به یاد رابط کاربری HyperOS شیائومی می‌اندازد.

همان‌طور که در اسکرین‌شات زیر مشاهده می‌کنید، سامسونگ آیکون‌های چندین اپلیکیشن پیش‌فرض خود ازجمله دوربین، ساعت، مخاطبین، گالری و آب‌وهوا را تغییر داده است. آیکون‌های اپلیکیشن‌های اینترنت و تلفن سامسونگ نیز کمی تغییر کرده‌اند تا ظاهری سه‌بعدی‌تر داشته باشند. حتی در برنامه تنظیمات، تقسیم‌کننده‌های بخش‌های مختلف اکنون گوشه‌های گردتری دارند.

سامسونگ همچنین قرار است نسخه اختصاصی خود از Dynamic Island اپل را با این به‌روزرسانی پیاده‌سازی کند و این افشاگری به ما ایده‌ای از انتظارات را می‌دهد. یک ویدیوی کوتاه گسترش نوار وضعیت را با تایمر درحال انجام به‌نمایش می گذارد. این تصویر متحرک می‌شود و سپس به روشی متفاوت با نحوه استفاده جزیره پویا از ناحیه اطراف سوراخ نمایشگر در دستگاه‌های اپل، ناپدید می‌شود.
 
به‌نظر می‌رسد سامسونگ همچنین ویژگی Continuity را بهبود بخشیده است که اکنون به کاربران امکان می‌دهد اعلان تماس‌های ویدیویی را به دستگاه‌های نزدیک خود ارسال کنند. این ویژگی اجازه می‌دهد تا تماس‌های معمولی یا ویدیویی از گوشی گلکسی به تبلت گلکسی یا تلویزیون سامسونگ در نزدیکی آن ادامه یابد. این ویژگی نیاز دارد که هر دو دستگاه با استفاده از یک حساب سامسونگ وارد سیستم شوند.

سامسونگ می‌تواند در چند هفته آینده اولین نسخه بتا One UI 7.0 را برای سری Galaxy S24 منتشر کند. طی چند ماه آینده، برنامه One UI 7.0 بتا می‌تواند به سایر گوشی‌های رده‌بالا ازجمله Galaxy S23 ،Galaxy Z Flip 5 ،Galaxy Z Flip 6 ،Galaxy Z Fold 5 و Galaxy Z Fold 6 گسترش یابد.

به‌روزرسانی پایدار One UI 7.0 نیز می‌تواند تقریباً برای همه گوشی‌ها و تبلت‌های گلکسی واجد شرایط پیش از پایان سال جاری میلادی منتشر شود. دستگاه‌های باقی مانده ممکن است در سه‌ماهه اول سال 2025 این به‌روزرسانی را دریافت کنند.

نظر شما درباره تغییرات طراحی One UI 7.0 سامسونگ چیست؟

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره