نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
موبایل و بازی

آیفون ۱۸ احتمالاً در نسخه ۲ ترابایتی هم عرضه خواهد شد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
آیفون ۱۸ احتمالاً در نسخه ۲ ترابایتی هم عرضه خواهد شد

دیجیاتو/ اپل در تلاش برای مهاجرت به سوی حافظه‌های QLC است که احتمال عرضه آیفون ۱۸ در ظرفیت‌های بیشتر را افزایش می‌دهد.

اخیراً گزارشی مبنی‌بر پیشرفت فناوری حافظه‌های مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند منتشر شده است که نشان‌می‌دهد تا سال ۲۰۲۶ می‌توانیم انتظار استفاده از حافظه‌های ۲ ترابایتی را در محصولات اپل از جمله آیفون داشته‌باشیم. احتمالاً آیفون ۱۸ اولین محصولی خواهد بود که به این حافظه‌های جدید مجهز خواهد شد.

آیفون ۱۸ از کدام نوع حافظه استفاده خواهد کرد؟
موسسه تایوانی TrendForce به‌تازگی گزارشی را ارائه داده که ادعا دارد اپل تا سال ۲۰۲۶ اقدام به عرضه آیفون با حافظه ۲ ترابایتی از نوع چهار سلولی (QLC) خواهد کرد. نسل فعلی گوشی‌های هوشمند اپل از تراشه‌های حافظه سه سلولی (TLC) بهره می‌برند که حداکثر در نسخه ۱ ترابایتی در دسترس قرار دارند. استفاده از نسل جدید حافظه‌ها می‌تواند چگالی ذخیره‌سازی را در ابعاد مشابه، افزایش دهد و به بیشتر شدن حجم نهایی کمک کند.


چندی پیش گزارش دیگری عنوان کرده بود که احتمال تعویض حافظه‌های سه سلولی با نسخه پیشرفته‌تر چهار سلولی در مدل ۱ ترابایتی آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس وجود خواهد داشت. شایان‌ذکر است که حافظه‌های TLC قیمت بیشتری دارند؛ اما در عوض پایداری و سرعت بالاتری را هم ارائه می‌دهند. در سوی دیگر حافظه‌های QLC NAND پایداری و عمر کمتری دارند؛ اما ارزان‌تر تمام می‌شوند. همین موضوع می‌تواند نگرانی‌هایی را پیرامون استفاده از این نوع حافظه در آیفون‌ها ایجاد کند؛ به‌طوری که ممکن است آیفون‌های دارای حافظه چهار سلولی با عملکرد پایین‌تر یا مشکلات بلندمدت مواجه شوند.

البته گزارش منتشر شده توسط موسسه تایوانی ترندفورس، نسل خاصی از آیفون را برای ارائه حافظه ۲ ترابایتی مشخص نکرده‌است؛ برای همین احتمال دارد به‌جای آیفون ۱۸، شاهد عرضه این نسخه برای آیفون ۱۶ یا ۱۷ هم باشیم. البته سایر تولیدکنندگان مثل هواوی و آنر هم قصد دارند از سال ۲۰۲۵ به سراغ حافظه‌های QLC بروند و احتمالاً تا آن زمان مشخص نخواهد بود که چه برنامه‌ای برای حل مشکلات مربوط به این نوع حافظه خواهند داشت.

شایعات قبلی اشاره داشتند که اپل نسخه ۲ ترابایتی را برای آیفون ۱۶ هم عرضه خواهد کرد و شاهد افزایش حافظه رم به ۸ گیگابایت هم در آن خواهیم بود. اگرچه گفته‌می‌شود که تراشه A18 پرو احتمالاً می‌تواند بدون افزایش حافظه رم نیز عملکرد مناسبی را ارائه دهد؛ اما گسترش استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند شانس بیشتر شدن حجم حافظه رم در آیفون‌ها را بالا ببرد. برای مقایسه می‌توانیم اشاره کنیم که گوشی‌های پرچم‌دار رقیب مثل گلکسی S24 اولترا سامسونگ و پیکسل ۸ پرو گوگل از ۱۲ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره