نماد آخرین خبر

اعتصاب مجدد بازیگران به‌دلیل استفاده از هوش مصنوعی در صنعت بازی‌های ویدیویی

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
اعتصاب مجدد بازیگران به‌دلیل استفاده از هوش مصنوعی در صنعت بازی‌های ویدیویی

دیجیاتو/ بازیگران نگران هستند که استودیوهای بازی‌سازی بدون پرداخت دستمزد منصفانه، با کمک هوش مصنوعی صدا و ظاهر فیزیکی آن‌ها را تولید کنند.

شرکت‌های سازنده بازی‌های ویدیویی مانند اکتیویژن با اعتصاب بازیگران به دلیل استفاده از هوش مصنوعی مواجه شده‌اند.

اعضای اتحادیه که شامل بیش از 2500 بازیگر بازی‌های ویدیویی می‌شود، طی یک سال‌و‌نیم گذشته برای ثبت قرارداد جدیدی در حال مذاکره با شرکت‌های سازنده بوده‌اند. هرچند دوطرف اعلام کردند که در مورد چند موضوع کلید، مانند دستمزد و امنیت شغلی به توافق رسیده‌اند، اما حمایت از استفاده از هوش‌مصنوعی همچنان یک مانع بزرگ بر سر راه این قرارداد است.

بازیگران بازی‌های ویدیویی نگران این موضوع هستند که استودیوهای بازی‌سازی بدون پرداخت دستمزد منصفانه، با کمک هوش مصنوعی صدا و ظاهر فیزیکی آن‌ها را تولید کنند.

این اعتصاب توسط انجمن بازیگران سینما-فدراسیون هنرمندان تلویزیون و رادیو آمریکا (Sag-Aftra) انجام شده است که سال گذشته با اعتصاب بازیگران سینما و تلویزیون، هالیوود را فلج کرد.

Sag-Aftra در بیانیه خود می‌گوید:

«هرچند در مورد بسیاری از موضوعات توافقاتی حاصل شده است… اما کارفرمایان از تایید صریح و واضح این موضوع که از تمام اجراکنندگان تحت‌پوشش این قرارداد در برابر هوش مصنوعی محافظت خواهند کرد، خودداری می کنند. ما با قراردادی موافقت نمی‌کنیم که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد از هوش مصنوعی به ضرر اعضای ما سوءاستفاده کنند.»

تعهد استودیوهای بازی‌سازی نسبت به هوش مصنوعی

در مقابل، استودیوهای سازنده بازی‌های ویدیویی گفته‌اند که امتیازات کافی را نسبت به خواسته‌های اتحادیه ارائه کرده‌اند: «آدری کولینگ»، سخنگوی 10 استودیویی که با Sag-Aftra مذاکره می‌کنند، گفت:

«از اینکه اتحادیه تصمیم گرفته تا در زمانی که به توافق نزدیک شده بودیم، کناره‌گیری کند، ناامید هستیم. پیشنهادات ما مستقیماً به نگرانی‌های Sag-Aftra می‌پردازد و حفاظت‌های معناداری را برای هوش مصنوعی ارائه می‌کند که نیاز به کسب رضایت از تمام اجراکنندگان را فراهم می‌کند.»

 
 

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره