نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

این ربات چهارپا هنگام عملیات پلیس، شبکه وای‌فای خانه‌ها را مختل و دستگاه‌ها را غیرفعال می‌کند

منبع
زوميت
بروزرسانی

زومیت/ این سگ رباتیک می‌تواند با استفاده از جمر، ارتباطات بی‌سیم داخلی را قطع کند.
 
وزارت امنیت ایالات متحده (DHS) اعلام کرد که رباتی چهارپا طراحی کرده که به‌منظور مختل‌سازی ارتباطات بی‌سیم دستگاه‌های هوشمند خانگی ساخته شده است. ربات NEO در نمایشگاه امنیت مرزی ۲۰۲۴ معرفی شد و شباهت زیادی به ربات Spot شرکت Boston Dynamics دارد.

به‌گفته‌ی بنجامین هافمن، مدیر مراکز آموزش اجرای قانون فدرال (FLETC) وزارت امنیت، ربات NEO مجهز به آنتن Jammer است که ارتباط شبکه‌‌ی وای‌فای خانه را قطع و فعالیت دستگاه‌هایی را که به پروتکل‌های ارتباطی بی‌سیم وابسته‌اند مختل می‌کند. بنابراین، احتمالاً این ربات در مقابل طیف وسیعی از دستگاه‌های هوشمند خانگی که از فناوری‌های بی‌سیم برای ارتباطات استفاده می‌کنند، مؤثر خواهد بود.

علاوه‌بر غیرفعال کردن دستگاه‌ها، نیروهای پلیس می‌توانند از این ربات برای برقراری ارتباط با افراد در منطقه‌ی هدف و دیدن محیط از راه دور استفاده کنند. هافمن می‌گوید: «NEO می‌تواند به مناطق خطرناک وارد شود تا اطلاعات و بازخورد ویدیویی و صوتی را قبل از ورود مأموران ارائه و به آن‌ها اجازه دهد با افرادی که در آن محیط هستند، ارتباط برقرار کنند.»

هافمن در مورد اهمیت قطع ارتباط دستگاه‌های اینترنت اشیاء خانگی می‌گوید: «مظنونی که تحت کنترل مأموران قرار دارد می‌تواند با یک دستور صوتی ساده، زنجیره‌ای از رویدادها را در داخل خانه ایجاد کند، مثل خاموش کردن چراغ‌ها، قفل کردن درها و فعال کردن سیستم تهویه مطبوع برای ورود گاز شیمیایی به محیط و ایجاد آتش‌سوزی یا انفجار.»

سگ رباتیک NEO که توسط Ghost Robotics ساخته شده است، قصد دارد خطرات را برای مأموران قانون کاهش دهد. این شرکت در وب‌سایت خود می‌نویسد: «هدف ما این است که ربات‌های خود را به ابزاری ضروری تبدیل کنیم و به‌طور مداوم بر توانایی آن‌ها را در راه رفتن، دویدن، خزیدن و در نهایت شنا کردن در محیط‌های گوناگون بهبود بخشیم. ربات ما برای حفاظت از مأموران، کارکنان و سگ‌های پلیس طراحی شده است.»

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره