نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

چالشی عجیب در دنیای گیمینگ که فکرش را هم نمی‌کنید!

منبع
شهر سخت افزار
بروزرسانی
چالشی عجیب در دنیای گیمینگ که فکرش را هم نمی‌کنید!

شهر سخت افزار/ دنیای گیمینگ با نوجوانان و جوانان گیمری شناخته می‌شود که با شور و شوق خاصی دنیای بازی‌های کامپیوتری را دنبال می‌کنند. اکنون اما گزارش‌های منتشر شده که نشان می‌دهد میانگین سنی فعالان حوزه گیمینگ رو به افزایش بوده و اقبال نوجوانان و جوانان به فعالیت در این صنعت با کاهش مواجه شده است.

نتایج تحقیقات منتشر شده نشان می‌دهد که میانگین سنی کارمندان فعال در صنعت گیمینگ مانند سن گیمرها رو به افزایش گذاشته است. بر اساس نتایج این گزارش می‌توان گفت که در حال حاضر افراد باسابقه‌ در صنعت بازی‌های کامپیوتری مشغول به فعالیت بوده و ورودی نوجوانان و جوانان به این دنیای عجیب کاهش یافته است.


دنیای گیمینگ در حال پیر شدن است!
بر اساس گزارش‌ Insider Gaming میانگین سنی کارمندان برخی از معروف‌ترین شرکت‌های سازنده بازی‌های کامپیوتری از سال 2022 تا به امروز در حال افزایش است. این آمار از شرکت‌های بزرگی مانند Ubisoft و Capcom و Namco و Nintendo و انجمن بین‌المللی توسعه‌دهندگان استخراج شده است.

با استناد به داده‌های این گزارش می‌توان گفت که از سال 2001 میانگین سنی سازندگان بازی در Ubisoft افزایش یافته است. نکته جالب‌تر اینکه میانگین سنی کارکنان نینتندو از 40 سال عبور کرده است.

کارشناسان یکی از علت‌های افزایش میانگین سنی توسعه‌دهندگان بازی‌ها را به کاهش علاقه نوجوانان به این حرفه ربط می‌دهند. از سوی دیگر نیز بازنشستگی در صنعت گیمینگ معنای خاصی نداشته و خیلی‌ها از کارمندان حاضر به ترک شغل خود نیستند.

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که تعداد کارکنان در گروه سنی 20 ساله‌های شرکت یوبیسافت حدود 2000 نفر کاهش یافته است. علاوه بر این از تعداد شاغلان گروه سنی 30 ساله‌ها نیز 300 نفر کم شده است. در مقابل تعداد کارمندان گروه‌ سنی 40 تا 50 ساله در یوبیسافت افزایش چشمگیری یافته است.

نکته جالب‌تر اینکه میانگین سنی کارمندان شرکت یوبی سافت در سال جاری معادل 35.6 سال بوده است. چه بخواهیم یا نخواهیم اتفاق عجیبی در دنیای گیمینگ در حال رقم خوردن بوده که می‌توان در سال‌های آینده این صنعت را با بحران نیروی کار جوان روبرو کند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره