نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
موبایل و بازی

اولین بنچمارک تراشه اگزینوس ۱۵۸۰ سامسونگ لو رفت

منبع
ترنجي
بروزرسانی
اولین بنچمارک تراشه اگزینوس ۱۵۸۰ سامسونگ لو رفت

ترنجی/ چند سالی هست که عادت کرده‌ایم گل سرسبد سری Galaxy A سامسونگ با تراشه اگزینوس ساخت خودش ارائه شود. شاید دلخواه‌ترین اتفاق ممکن نباشد اما نسل‌های اخیر آن آنقدرها هم ناامیدکننده نبوده‌اند. امروز اولین بنچمارک تراشه اگزینوس ۱۵۸۰ سامسونگ لو رفته که قلب گلکسی A56 خواهد بود.

بنچمارک تراشه اگزینوس ۱۵۸۰ سامسونگ
تراشه میان رده جدید سامسونگ یعنی Exynos 1580 در بنچمارک Geekbench رصد شده است. کد مادربرد «s5e8855» تأیید می‌کند که جایگزین Exynos 1480 با کد s5e884 خواهد بود. این بنچمارک یک چینش جدید برای هسته‌های CPU را ارائه می‌کند. دستگاه مذکور همچنین سیستم عامل اندروید ۱۵ را اجرا می‌کند. متأسفانه، نام گوشی هوشمند ذکر نشده، اما می‌توان به طور منطقی آن را گلکسی A56 فرض کرد.

تراشه اگزینوس ۱۵۸۰ در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای بنچمارک Geekbench 5.5 امتیاز ۱۰۴۶ و ۳۶۷۸ را کسب می‌کند. برای مقایسه باید یادآوری کرد که تراشه اگزینوس ۱۴۸۰ موجود در گلکسی A54 در همان تست ۸۹۱ و ۳۳۴۹ را کسب کرده است.


به این ترتیب تراشه جدید سامسونگ Exynos 1580 بهبود عملکرد تک هسته‌ای و چند هسته‌ای را به ترتیب با 17 و 9 درصد ارائه می دهد. به علاوه، افزایش واقعی ممکن است با به‌روزرسانی‌های میان‌افزار بعدی بیشتر شود.

چینش هسته‌های CPU تراشه اگزینوس ۱۵۸۰ سامسونگ به صورت زیر خواهد بود:

۱- یک هسته با فرکانس ۲.۹۱ گیگاهرتز

۲- سه هسته با فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز

۳- چهار هسته با فرکانس ۱.۹۵ گیگاهرتز

این لیست مدل دقیق هسته‌ها را مشخص نمی‌کند، اما می‌توانیم فرض کنیم که Cortex-A720 برای ۲ کلاستر اول و Cortex-A520 به کلاستر ۴ هسته‌ای انتخاب شود.


کد پشتیبان Geekbench تأیید می‌کند که Exynos 1580 با پردازنده گرافیکی Xclipse 540 که با همکاری AMD Radeon تولید شده ارائه خواهد شد.

نظر شما چیست؟ به تراشه اگزینوس ۱۵۸۰ امیدوار هستید؟ فکر می کنید گلکسی A56 سامسونگ با این تراشه برای شما جذاب خواهد بود؟

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره