نماد آخرین خبر

اولین بنچمارک از پردازنده Exynos 1580 سامسونگ؛ رقیب پرچمداران 2021

منبع
شهر سخت افزار
بروزرسانی
اولین بنچمارک از پردازنده Exynos 1580 سامسونگ؛ رقیب پرچمداران 2021

شهر سخت افزار/ اولین نتایج بنچمارک از پردازنده اگزینوس 1580 در پایگاه داده Geekbench به ثبت رسیده است. بر اساس امتیازهای کسب شده توسط این تراشه می‌توان گفت که جدیدترین پردازنده میان‌رده سامسونگ قرار است متفاوت از قبل ظاهر شده و یک برگ برنده برای این غول فناوری کره‌ای باشد.

همان‌طور که از مدت‌ها قبل مشخص شده است، سامسونگ در حال کار بر روی یک تراشه میان‌رده به نام اگزینوس 1580 است. حالا نتایج بررسی و بنچمارک‌های اولیه از این تراشه در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شده و به نظر می‌رسد که Exynos 1580 با تراشه‌های پرچمدار چند سال قبل از جمله Snapdragon 888 کوالکام و Exynos 2100 برابری می‌کند.

 
به گزارش Gsmarena، بر اساس آنچه در پایگاه داده اپلیکیشن بنچمارک گیک‌بنچ آمده است، پردازنده هشت هسته‌ای جدید سامسونگ یک هسته قدرتمند با سرعت کلاک 2.91 گیگاهرتز، سه هسته میانی با سرعت 2.6 گیگاهرتز و در نهایت 4 هسته کم‌مصرف با سرعت 1.95 گیگاهرتز (مشابه رقبای یاد شده) به همراه خواهد داشت.


امتیازهای ثبت شده توسط اگزینوس 1580 در گیک‌بنچ
علاوه بر پیکربندی CPU، امتیازهای پردازنده اگزینوس 1580 در بنچمارک‌های Geekbench نیز به ثبت رسیده‌اند. این تراشه میان‌رده جدید بیش از 1000 امتیاز برای تست‌های تک هسته‌ای و 3678 امتیاز برای تست‌های چند هسته‌ای به دست آورده است. این ارقام با تراشه‌های پرچمدار سال 2021 که با فناوری ساخت 5 نانومتری FinFET ساخته شده بودند برابری می‌کند.



طبق گزارش‌های موجود، پردازنده اگزینوس 1580 سامسونگ احتمالاً همراه با گوشی Galaxy A56 از راه می‌رسد، مانند آنچه با اگزینوس 1480 و گوشی Galaxy A55 شاهد آن بودیم. این پردازنده اولین پلتفرم اگزینوس میان‌رده خواهد بود که از راه‌حل 3 کلاستر CPU بهره‌مند شده و هم از نظر عملکرد و هم از نظر بهره‌وری انرژی پیشرفت‌های قابل توجه به همراه دارد.

نظر شما در رابطه با عملکرد اگزینوس 1580 در تست‌های گیک‌بنچ و استفاده از سه کلاستر در بحث CPU چیست؟ آیا سامسونگ از اشتباهات خود درس گرفته و قصد دارد در این بازار قدرتمندتر از قبل ظاهر شود؟

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره