نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

صداپیشگان بازی‌های ویدیویی جنگی را علیه هوش مصنوعی به راه انداختند

منبع
ديجي کالا
بروزرسانی
صداپیشگان بازی‌های ویدیویی جنگی را علیه هوش مصنوعی به راه انداختند

دیجی کالا/ پس از مذاکرات طولانی با بسیاری از بزرگترین شرکت‌های بازی‌های ویدیویی، انجمن بازیگران سینما و فدراسیون هنرمندان تلویزیون و رادیو آمریکا (SAG-AFTRA) خواستار اعتصاب بازیگران و صداپیشگان بازی‌های ویدیویی از ۲۶ جولای (۵ مرداد) شده است.

دانکن کرابتری ایرلند (Duncan Crabtree-Ireland)، مدیر اجرایی ملی و مذاکره‌کننده ارشد SAG-AFTRA در بیانیه‌ای گفت:

صنعت بازی‌های ویدیویی سالانه میلیارد‌ها دلار سود ایجاد می‌کند. نیروی محرکه این موفقیت، افراد خلاقی هستند که بازی‌ها را طراحی و خلق می‌کنند. این شامل اعضای SAG-AFTRA می‌شود که شخصیت‌های بازی به یاد ماندنی و دوست‌داشتنی را زنده می‌کنند و آن‌ها سزاوار و خواستار حمایت‌های بنیادی مشابه بازیگران فیلم، تلویزیون و دست‌اندرکاران موسیقی هستند که شامل غرامت عادلانه و حق رضایت آگاهانه برای استفاده هوش مصنوعی از چهره، صدا و بدن آن‌ها می‌شود. صادقانه بگویم، عجیب است است که استودیو‌های بازی‌سازی چیزی از درس‌های سال گذشته نیاموخته‌اند؛ اینکه اعضای ما می‌توانند و قطعا می‌خواهند که رفتار منصفانه و عادلانه در مورد هوش مصنوعی وجود داشته باشد و مردم در این زمینه از ما حمایت می‌کنند.
کارمندان اکنون می‌توانند به ده شرکت اعتراض کنند که شامل تیک-تو (Take-Two)، اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games)، فورموسا اینتراکتیو (Formosa Interactive)، اکتیویژن (Activision)، برادران وارنر (WB Games)، الکترونیک آرتز (EA)، دیزنی (Disney Character Voices International)، بلایندلایت (Blindlight)، ویس‌ورکس (VoiceWorks) و لاما پروداکشنز (Llama Productions) می‌شود. البته شرکت‌های فوق بیانیه مشترک خود را منتشر کرده و از طریق سخنگویی گفتند:


ما از تصمیم اتحادیه آن هم زمانی که به توافق نزدیک شده‌ایم، ناامید شده و آماده از سرگیری مذاکرات هستیم. ما قبلا در ۲۴ پیشنهاد از ۲۵ پیشنهاد، زمینه‌های مشترک پیدا کرده‌ایم که شامل مواردی از جمله افزایش دستمزد‌ها و مقررات ایمنی اضافی است. پیشنهاد ما مستقیما به نگرانی‌های SAG-AFTRA پاسخ می‌دهد و موارد معنی‌داری را گسترش می‌دهد که شامل نیاز به رضایت و غرامت عادلانه برای همه بازیگرانی است که تحت توافقنامه کار می‌کنند. این اصلاحات از بهترین‌ها در صنعت سرگرمی هستند.
 
این دومین اعتصاب صداپیشگان بازی‌های ویدیویی است و اولین اعتصاب آن بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ و تقریبا یک سال به طول انجامید. در نتیجه این اعتصاب، دستمزد آن‌ها افزایش یافت، اگرچه برخی مسائل نظیر استرس کاری و غیره در آن زمان وارد قراردادها نشد و انتقاد برخی بازیگران را برانگیخت. در ابتدای سال جاری میلادی، زمانی که با شرکتی به نام ریلیکا (Replica) قراردادی بست، SAG-AFTRA دوباره با بحث و جدل مواجه شد. این قرارداد با این هدف انجام شد که هنرمندان بتوانند با خیال راحت فرصت‌های شغلی جدید را برای کپی‌های صدای دیجیتال خود کشف کنند. البته در نهایت معلوم شد که این یک معامله با یک شرکت واحد بود و نه قرارداد رسانه‌ای تعاملی گسترده‌تری که اعضای SAG-AFTRA به آن راضی باشند. اکنون کارمندان برای حفظ حقوق خود در سراسر جهان مبارزه می‌کنند.

سارا الماله (Sarah Elmaleh)، هنرپیشه بازی‌های ویدیویی و رئیس کمیته مذاکره‌ کننده قرارداد رسانه‌ای تعاملی SAG-AFTRA، گفت:

هجده ماه مذاکره به ما نشان داده است که کارفرمایان به استفاده از هوش مصنوعی به صورت منصفانه و معقول علاقه ندارند، بلکه به بهره‌برداری آشکار و غیرمنصفانه علاقه دارند. ما هیچ یک از اعضای خود را پشت سر نخواهیم گذاشت و دیگر منتظر نخواهیم بود. ما مشتاقانه منتظر همکاری با تیم‌ها در قرارداد‌های موقت و مستقل خود هستیم که شفافیت، رضایت و غرامت مربوط به هوش مصنوعی را برای همه هنرپیشگان فراهم می‌کند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره