نماد آخرین خبر

اطلاعات پلی‌استیشن ۵ پرو در کدهای آپدیت جدید No Man’s Sky کشف شد

منبع
ديجي کالا
بروزرسانی

دیجی کالا/ بحث اینکه چه زمانی کنسول پلی‌استیشن ۵ پرو (PS5 Pro) عرضه خواهد شد از زمان عرضه کنسول پلی‌استیشن ۵ عادی مطرح بود و شرکت سونی هیچ اطلاعاتی از این دستگاه منتشر نکرد. با وجود اینکه شرکت مایکروسافت چندی پیش تصمیم گرفت از چند کنسول جدید خود رونمایی کند، سونی همچنان ساکت بوده و هیچ اطلاعاتی از دستگاه بعدی خود منتشر نکرده است.

بحث کنسول‌های میان نسلی در دنیای گیمینگ همیشه مطرح بود. در نسل هفتم کنسول‌ها ما شاهد چندین دستگاه مختلف از پلی‌استیشن ۳ و ایکس‌باکس ۳۶۰ بودیم. نکته اینجا بود که این دستگاه‌ها از لحاظ سخت افزار اصلی تفاوت چندانی با کنسول‌های اولیه نداشتند و بیشتر مشکلات آن‌ها را برطرف می‌کنند.

در نسل هشتم وضعیت به طور کامل تغییر کرد. کنسول‌های جدید و میان نسلی از لحاظ سخت افزاری هم دستگاه‌ها را ارتقاء داده و رم بیشتر یا حتی پردازنده‌های بهتری داشتند. برای مثال کنسول ایکس‌باکس وان ایکس یک کنسول به شدت قدرتمند بود که از دستگاه اولیه توانایی بیشتری داشت ولی به دلیل محدودیت‌های نسل هشتم نتوانست به نهایت پتانسیل خود برسد.

در مورد دستگاه‌های مایکروسافت نمی‌توان هنوز به طور قطعی گفت که این کنسول‌های جدید چه برتری نسبت به دستگاه‌های قبلی دارند. طبق چیزی که مایکروسافت اعلام کرده این دستگاه‌ها تفاوت چندانی با کنسول‌های اولیه نداشته و تنها از لحاظ حجم حافظه تغییر داشته‌اند. در نتیجه از لحاظ پردازنده، مقدار رم و موارد دیگر ما با دستگاه‌های مشابهی روبرو هستیم.

در مورد کنسول پلی‌استیشن ۵ پرو شرایط کمی متفاوت است. به دلیل اینکه سونی نسخه اسلیم را چندی پیش عرضه کرد و در نتیجه منطقی است که پلی‌استیشن ۵ پرو باید از لحاظ سخت افزاری نسبت به مدل اولیه برتری داشته باشد. با این حال سونی اطلاعات زیادی از آن منتشر نکرده و تمامی مواردی که ما می‌دانیم بنا بر شایعاتی است که در این مدت پخش شده است.

در این مدت شایعات زیادی از پلی‌استیشن ۵ پرو منتشر شده است. از اطلاعات سخت افزاری گرفته تا زمان عرضه که هیچ کدام توسط سونی تأیید یا رد نشده‌اند و این شرکت به طور کامل در سکوت فرور رفته است. حال در به روزرسانی جدیدی که برای بازی آسمان هیچکس (No Man’s Sky) عرضه شده، ما شاهد اطلاعات جدیدی از این کنسول تازه سونی هستیم.

بازی آسمان هیچکس چندین سال است که در دنیای گیمینگ حضور دارد و با وجود عرضه بسیار بدی که داشت، توانست با دریافت به روزرسانی‌های مختلف به پتانسیل خود برسد. در نهایت این بازی به یکی از بهترین عناوین سبک بقا و علمی تخیلی تبدیل شد.
بازی آسمان هیچکس چندی پیش یک به روزرسانی بزرگ دریافت کرد که در آن موارد زیادی وجود داشت و دنیای بازی را به طور کامل تغییر داد. حال طبق بررسی‌های بیشتر در این به روزرسانی شما با نام Trinity روبرو می‌شوید که این نام در اصل اسم رمز کنسول پلی‌استیشن ۵ پرو است. این اطلاعات مربوط به فردی است که اخیراً تنظیمات گرافیکی آسمان هیچکس را روی کنسول بررسی کرده است.

طبق چیزی که منتشر شده، کنسول جدید سونی تفاوت چندانی با دستگاه اولیه ندارد. به دلیل اینه موارد تغییر یافته حالت رزولوشن پویا (Dynamic Resolution) است که از ۰.۶ به ۰.۸ تغییر پیدا کرده و جزئیات گرافیکی هم از حالت High به Ultra رسده است. در نتیجه چنین تغییراتی چندانی زیاد نیستند و نشان می‌دهند که سونی هم قصد ندارد یک کنسول میان نسلی بسیار قدرتمند عرضه بکند.

طبق شایعاتی که در گذشته منتشر شده بود کنسول پلی‌استیشن ۵ پرو تفاوت چندانی با دستگاه اصلی ندارد. به دلیل اینکه یک کنسول میان نسلی است. با این حال طبق چیزی که گفته شده این دستگاه دارای یک پردازنده کمی بهتر و یک پردازنده گرافیکی بسیار قدرتمندتر است. در نتیجه این دستگاه جدید به راحتی می‌تواند عناوین سنگینی مثل GTA 6 را با رزولوشن بالا و نرخ فریم زیاد اجرا بکند و مشکلی در اجرای آن‌ها نداشته باشد. با بررسی بیشتر این مدل جدید شما متوجه خواهید شد که بله پلی‌استیشن ۵ پرو یک کنسول بهتر است اما یک دستگاهی نیست که شما مجبور شوید بخاطر آن ارتقاء خاصی انجام دهید.


اینکه مدل جدید پلی‌استیشن ۵ چه زمانی عرضه خواهد شد هنوز مشخص نیست. با توجه به اینکه در پاییز امسال کنسول‌ پلی‌استیشن ۵، ۴ ساله خواهد شد منطقی است که یک مدل جدید از آن معرفی شده و دوباره این دستگاه شهرت خود را بدست بیاورد. با توجه به اینکه سونی معمولاً در مهرماه یک رویداد برگزار می‌کند، امکان دارد که ما شاهد معرفی این کنسول جدید در رویداد سونی باشیم.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره