نماد آخرین خبر

روان‌شناس المپیک: با این ترفند ساده، گوشی را به ابزاری برای بهبود تمرکز تبدیل کنید

منبع
زوميت
بروزرسانی
روان‌شناس المپیک: با این ترفند ساده، گوشی را به ابزاری برای بهبود تمرکز تبدیل کنید

زومیت/ یک روانشناس ورزشی راهکارهایی را برای تبدیل گوشی به ابزاری برای بهبود تمرکز معرفی کرده است.
 
بنابر گزارش CNET، این رسانه از راس فلاورز، روانشناس بالینی، ورزشی و عملکردی کمیته‌ی المپیک ایالات متحده، خواست تا یک ترفند سریع و آسان ارائه دهد تا هر کسی بتواند مانند یک ورزشکار حرفه‌ای، تمرکز خود را افزایش دهد.

فلاورز گفت: «یک راه سریع و آسان که همه می‌توانند انجام دهند، تقویت توجه است. برای شروع گوشی خود را بردارید و به قسمت اپلیکیشن‌های روی آن خیره شوید. به خودتان ۱۰ ثانیه فرصت دهید تا حداکثر برنامه‌هایی را که روی صفحه‌نمایش می‌بینید، به خاطر سپارید.»

فلاورز در ادامه گفت: «بعد از به خاطر سپردن تعداد و مکان اپلیکیشن‌های موجود در گوشی، سپس آن‌‌‌هایی که به خاطر دارید، بنویسید یا بکشید. این یک تمرین بسیار خوب برای افزایش توجه و تمرکز است. وقتی در این کار خوب شدید به صفحات دیگر گوشی خود بروید و همین تمرین را با دیگر صفحه‌ی اپلیکیشن‌‌های خود امتحان کنید و بعد از آن سراغ چیزهای بزرگ‌تر و پیچیده‌تر بروید.»

روانشناس ورزشی مذکور معتقد است که این تمرین‌ها می‌تواند مغز را آموزش دهد تا به جزئیات توجه کند و دقت خود را افزایش دهد و ذهن را روی کار مهمی که باید در حال حاضر انجام دهد، متمرکز ‌کند. با این تمرین میزان حواس‌پرتی ازطریق عوامل خارجی به‌شدت کاهش می‌یابد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر