نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

دستاورد بزرگ رقیب نورالینک؛ کنترل هدست اپل ویژن پرو با قدرت ذهن ممکن شد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
دستاورد بزرگ رقیب نورالینک؛ کنترل هدست اپل ویژن پرو با قدرت ذهن ممکن شد

دیجیاتو/ شرکت Synchron که رقیب نورالینک محسوب می‌شود، موفق به اتصال ایمپلنت مغزی خود به هدست اپل ویژن پرو شده است.

شرکت سنکرون (Synchron) که رقیب نورالینک محسوب می‌شود، موفق به اتصال ایمپلنت مغزی خود به هدست اپل ویژن پرو شد. با این رویکرد امکان کنترل این دستگاه با قدرت ذهن بیماران درگیر با ناتوانی حرکتی فراهم می‌شود. این پیشرفت چشمگیر، افق‌های جدیدی را در زمینه تعامل انسان و فناوری می‌گشاید.

این پیشرفت به بیماران دارای محدودیت حرکتی امکان می‌دهد تا تنها با استفاده از افکار خود، هدست اپل را کنترل کنند.

پایان محدودیت‌های فیزیکی با تراشه مغزی سنکرون: هدست اپل تسلیم فرمان مغز شد
شرکت Synchron درحال توسعه یک رابط مغز-کامپیوتر (BCI) است که برای کمک به بیماران مبتلا به فلج در کنترل فناوری‌های شخصی مانند تلفن‌های هوشمند و رایانه‌ها با ذهنشان طراحی شده است. این شرکت تاکنون BCI خود را در مغز شش بیمار در ایالات متحده و چهار بیمار در استرالیا کاشته است.

«توماس اکسلی» مدیرعامل سنکرون می‌گوید که پلتفرم دسترسی‌پذیری iOS اپل بهترین در نوع خود است و به همین دلیل، این شرکت در ابتدا روی کمک به بیماران برای کنترل دستگاه‌های درون اکوسیستم اپل تمرکز کرده است.

یکی از بیماران Synchron به نام «مارک» که 64 سال دارد و مبتلا به بیماری ALS است، از ماه آوریل به طور متناوب درحال آزمایش ویژن پرو بوده است. او می‌تواند از این هدست برای ارسال پیامک، انجام بازی Solitaire و تماشای تلویزیون استفاده کند.

مارک می‌گوید: «این فقط راه دیگری برای من است تا بتوانم کمی استقلال را تجربه کنم.» او افزود که می‌تواند از هدست برای خلق آثار هنری استفاده کند و از برنامه‌ای که به او امکان مشاهده صورت‌های فلکی در آسمان را می‌دهد، لذت می‌برد.

اکسلی معتقد است که این ادغام با ویژن پرو نشان می‌دهد چگونه BCIها می‌توانند به بیماران معلول در تعامل با فناوری‌های مختلف کمک کنند. شرکت Synchron درحال آماده‌سازی برای یک مطالعه بالینی در مقیاس بزرگ‌تر با بیماران بیشتر است و امید دارد که این پیشرفت‌ها تجربه افراد دیگر را بهبود ببخشد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم