نماد آخرین خبر

مذاکره ترکیه با متا بی نتیجه ماند

منبع
مهر
بروزرسانی
مذاکره ترکیه با متا بی نتیجه ماند

مهر/ رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه شبکه های اجتماعی را برای سانسور عکس شهدای فلسطینی به فاشیسم دیجیتال متهم کرد. 

به گزارش ای بی سی، اظهار نظر رهبر ترکیه در حالی منتشر شده که مقامات این کشور مشغول مذاکره با نمایندگان اینستاگرام هستند تا دسترسی میلیون‌ها کاربر آن در کشور مذکور را احیا کنند.

اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات ترکیه در دوم آگوست سال جاری میلادی اینستاگرام را مسدود کرد. مقامات دولت اعلام کردند دلیل این اقدام عدم پیروی اینستاگرام از رگولاتورهای ترکیه‌ای است.

گزارش رسانه‌های مختلف حاکی از آن است که اقدام مذکور در واکنش به حذف پست‌های کاربران ترکیه‌ای درباره شهید اسماعیل هنیه انجام شده است.

اردوغان در رویدادی مربوط به حقوق بشر نیز گفت: شبکه‌های اجتماعی نمی‌توانند تصاویر شهدای فلسطین را تحمل کنند و به سرعت آنها را مسدود می‌کنند. ما با فاشیسم دیجیتال در پوشش آزادی روبرو هستیم.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه سخنانش به وضعیت شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد که اجازه انتشار انواع و اقسام پروپاگاندا را به گروه‌هایی که در ترکیه تروریست تلقی می‌شوند، می‌دهد. او در این باره گفت: ما سعی کردیم از طریق سازمان‌های مرتبط خود یک مسیر مذاکره ایجاد کنیم. با این وجود نتوانستیم به همکاری‌های مورد نظرمان دست یابیم.

وزیر حمل ونقل و زیرساخت ترکیه اعلام کرد مقامات این کشور چند روز قبل با نمایندگان شرکت متا دیدار کرده‌اند اما به هیچ نتیجه‌ای دست نیافتند.

ترکیه برخلاف کشورهای غربی حماس را سازمانی خطرناک نمی‌داند و یکی از منتقدان سرسخت عملیات‌های نظامی رژیم صهیونیستی در غزه به حساب می‌آید.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره