نماد آخرین خبر

سازندگان Palworld حالا می‌توانند بازی‌هایی بزرگ‌تر از عناوین AAA تولید کنند

منبع
گيم فا
بروزرسانی
سازندگان Palworld حالا می‌توانند بازی‌هایی بزرگ‌تر از عناوین AAA تولید کنند

گیم فا/ بازی Palworld از غافلگیرکننده‌ترین پدیده‌های صنعت بازی در یک سال اخیر بود. استودیوی Pocketpair نیز پس از موفقیت عظیم این بازی، مورد تحسین بازیکنان زیادی قرار گرفت.

وقتی که Palworld به‌تازگی عرضه شده بود، خیلی راحت رکوردهای مختلفی را جابه‌جا می‌کرد. بازی مذکور همچنین میلیاردها سود را روانه استودیوی سازنده کرد، در حالی که بودجه ساخت آن فقط ۶.۷ میلیون دلار بود. به همین دلیل، مدیر استودیوی Pocketpair باور دارد که حالا می‌توانند بازی‌هایی بزرگ‌تر از عناوین AAA بسازند.

تاکورو میزوبه (Takuro Mizobe)، مدیر استودیوی Pocketpair، در مصاحبه‌ای با GameSpark فاش کرد که درآمد حاصل از فروش بازی Palworld ده‌ها میلیارد ین بوده است. بنابر صحبت‌های او، این استودیو حالا فرصت‌های بیشتری را پیش روی خود دارد:

اگر بخواهیم با توجه به درآمدی که داریم بازی بعدی خود را توسعه دهیم (همانند کاری که قبلاً انجام دادیم)، مقیاس آن فراتر از عناوین AAA خواهد بود.
تاکورو میزوبه همچنین اشاره کرد که بازی Palworld را با درآمد حاصل از بازی‌های قبلی استودیو، یعنی Craftopia و Overdungeon، ساخته بودند. هرچند به باور او، اگر همین رویه را ادامه دهند و با درآمد حاصل از فروش Palworld بازی بعدی خود را بسازند، احتمالاً شکست خواهند خورد.

او عقیده دارد که بازی بعدی استودیوی Pocketpair به راحتی می‌تواند از مقیاس عناوین AAA گذر کند، اما آن‌ها برای مدیریت پروژه‌ای به این بزرگی آماده نیستند. موزوبه همچنین موضع خود را به طور واضح مشخص کرد و گفت که قصد ندارد بازی‌های بزرگی بسازد.

حتی با بودجه هنگفت، این تیم باید قبل از توسعه پروژه‌ای همتراز با عناوین AAA، تغییرات عمده‌ای را در خود ایجاد کند. برای همین است که شرکت‌هایی چون Ubisoft و EA به دلیل ساخت بازی‌هایی بزرگ و موفق مشهور شده‌اند.

تاکورو میزوبه قصد دارد همچنان روی ساخت بازی‌های کوچک‌تر تمرکز کند. به‌نظر می‌رسد این موضوع بخشی از فرهنگ استودیو باشد چرا که مدیر انجمن Pocketpair خلاقیتی که در بازی‌های کوچک‌تر و مستقل دیده می‌شود را تحسین کرده بود.

در حال حاضر، استودیوی Pocketpair روی پشتیبانی از Palworld متمرکز شده است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره