نماد آخرین خبر

گوگل سرویس خود را در روسیه جمع کرد

منبع
مهر
بروزرسانی
گوگل سرویس خود را در روسیه جمع کرد

مهر/ گوگل حساب های کاربری سرویس «ادسنس» را در روسیه غیر فعال و اعلام کرد از این پس نمی تواند به کاربران این سرویس در کشور مذکور پرداخت انجام دهد.
به گزارش رویترز، سرویس ادسنس (AdSense) به وب سایت ها و مالکان محتوا در پلتفرم هایی مانند یوتیوب اجازه می دهد از جایگذاری تبلیغاتی که با گوگل مدیریت می شود، درآمد زایی کنند.

سخنگوی گوگل در این باره اعلام کرد: به دلیل تحولاتی که در روسیه در حال رخ دادن است ما نمی توانیم به حساب های کاربری مستقر در این کشور که همچنان با استفاده از ترافیک خارج از این کشور مشغول درآمدزایی بودند، پرداختی انجام دهیم. در نتیجه ما حساب های کاربری مذکور را از آگوست ۲۰۲۴ میلادی غیرفعال می کنیم.

گوگل قبلا پیامی به حساب های کاربری مذکور ارسال کرده و این اقدام را به آنان هشدار داده بود. در این پیام آمده بود: درآمد ماه جولای شما با این فرض که هیچ پرداخت تعلیق شده ای ندارید و حداقل آستانه پرداخت را رعایت می کنید، بین ۲۱ تا۲۶ آگوست توزیع می شود.


گوگل مشخص نکرده دقیقا چه تحولاتی در روسیه به اتخاذ این تصمیم منجر شده اما کاهش سرعت سرویس یوتیوب در هفته های گذشته بسیار مشهود بوده است.

قانونگذاران روسی دلیل کاهش سرعت را عدم به روزرسانی تجهیزات گوگل در کشور از ۲۰۲۲ میلادی اعلام کرده اند. البته گوگل از سوی مقامات روسی تحت فشار است تا محتوای غیرقانونی را حذف کند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره