نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

یوتیوبری پس از ۱۴ ماه تلاش، لپ‌تاپی قدرتمند با قطعات دسکتاپ ساخت

منبع
زوميت
بروزرسانی

زومیت/ کانال یوتیوب Socket Science موفق شد با قطعات کامپیوتر رومیزی گیمینگ، لپ‌تاپ قدرتمندی بسازد که نتایج بنچمارک‌های آن واقعاً جذاب است.
 
لپ‌تاپ‌های گیمینگ همیشه بحث‌برانگیز بود‌ه‌اند و اگرچه برخی عاشق قابلیت حمل آن‌ها هستند، اما برخی دیگر، کنسول‌های دستی مثل استیم دک را برای تجربه‌ی گیمینگ قابل‌ حمل مناسب‌تر می‌دانند. اخیراً یوتیوبری خلاق با نظر جنجالی‌تری وارد میدان شده است: لپ‌تاپ‌های گیمینگ، کلاهبرداری بزرگ هستند!

کانال یوتیوب Socket Science به مقایسه‌ی عملکرد گرافیک لپ‌تاپ‌ها با کارت‌های گرافیک دسکتاپ اشاره می‌کند و باور دارد نسخه‌های دسکتاپ معمولاً نرخ فریم بسیار بهتری ارائه می‌دهند. بر همین اساس، او بیش‌از یک سال را صرف ساخت لپ‌تاپ شخصی با قطعات دسکتاپ کرد که اکنون به سرانجام رسیده است.

کانال یوتیوب Socket Science سرانجام پس از ۱۴ ماه تلاش موفق به ساخت لپ‌تاپی با قطعات دسکتاپ شد. در قلب این دستگاه، سخت‌افزاری شبیه کامپیوتر گیمینگ قدرتمند قرار دارد و از پردازنده AMD مدل Ryzen 5 5600X، کارت گرافیک XFX Radeon RX6600 و رم‌های کوچک که همگی روی مادربرد ریزر ITX سوار شده‌اند بهره می‌برد.

جا دادن تمام قطعات کامپیوتر گیمینگ رومیزی در شاسی لپ‌تاپ و خنک نگه‌داشتن آن واقعاً دشوار است، چه برسد به اینکه بخواهیم تمامی ویژگی‌های ضروری لپ‌تاپ را هم در نظر بگیریم. به‌هرحال، همان‌طور که در ویدیوی بالا مشاهده می‌کنید، Socket Science از آزمایشگاه خود بیرون آمده است تا شاهکار مهندسی‌اش را به‌رخ بکشد. این ویدیو بخش دوم از داستان او محسوب می‌شود، پس اگر می‌خواهید ماجرا را از ابتدا دنبال کنید، حتماً قسمت اول را هم تماشا کنید.

افراد حاضر در بخش نظرات ویدیوی Socket Science به‌شدت از کارکرد دستگاه ساخت او شگفت‌زده شده‌اند، به‌طوری‌که برخی از شکست پروژه و سرنوشت مشابه با سایر پروژه‌های علمی دیوانه‌وار یوتیوب ابراز نگرانی کرده‌اند. به‌هر حال Socket Science به‌وضوح نشان می‌دهد، این لپ‌تاپ دست‌ساز می‌تواند بازی‌ها را کاملاً روان اجرا کند. اکنون باید از سازندگان لپ‌تاپ سؤال کرد که آیا می‌توانند عملکرد بهتری ارائه دهند و لپ‌تاپی با قطعات دسکتاپ به بازار عرضه کنند؟

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره