نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

پای FBI هم به پرونده هکرهای معروف ایرانی باز شد

منبع
گجت نيوز
بروزرسانی
پای FBI هم به پرونده هکرهای معروف ایرانی باز شد

گجت نیوز/ اف بی آی در گزارش نهایی خود پیرامون حمله سایبری به کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ هکرهای ایرانی را مسئول شناخته است. مقامات امنیتی آمریکا نیز از ایران برای تلاش بر تاثیرگذاری در انتخابات این کشور انتقاد کرده‌اند.
 
چند روز پیش بود که گزارشی در رابطه با هک کمپین انتخاباتی ترامپ و انتشار برخی از اسناد داخلی مربوط به این کاندیدای جمهوری‌خواه منتشر شد. در همان لحظات اولیه بسیاری ایران را به‌عنوان عامل پشت این حمله معرفی کردند؛ اما نتیجه‌گیری نهایی به انتشار گزارش نهایی FBI موکول شد. گرچه مقامات اف بی آی اکنون با اطمینان می‌گویند که هکرهای ایرانی پشت این حمله بوده‌اند.

اف بی آی هکرهای ایرانی را مسئول دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دانست
 

سرویس‌های امنیتی برتر آمریکا مطمئن هستند که توانسته‌اند تیم مسئول حملات سایبری به کمپین‌های انتخاباتی ریاست جمهوری این کشور را شناسایی کنند. بیانیه مشترک منتشر شده توسط اف بی آی، آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت‌ها و اداره اطلاعات ملی آمریکا (ODNI) ایران را به‌عنوان عامل اصلی و پنهان پشت حملات سایبری اخیر معرفی می‌کند.

در گزارش مربوطه عنوان شده که هدف از اینکار تضعیف اعتماد مردم به موسسات دموکراتیک آمریکا است. همچنین اف بی آی تاکید دارد که ایران از گذشته علاقه زیادی برای سوء استفاده از تنش‌های آمریکا داشته و اکنون نیز تلاش می‌کند با استفاده از هر روش ممکن به اطلاعات حساس مربوط به انتخابات دست یابد. اف بی آی معتقد است که هکرهای ایرانی تلاش داشتند وارد حساب کاربری یکی از مقامات بالارده در کمپین انتخاباتی ترامپ شده و از طریق وی نتیجه انتخابات را تحت تاثیر قرار دهند.

البته دفتر دونالد ترامپ اعلام کرد که هکرهای ایرانی فقط توانسته‌اند به اطلاعات عمومی و عادی کمپین دسترسی پیدا کنند، اما گزارش‌های منتشر شده توسط رسانه‌های مختلف با این ادعا همخوانی ندارند. برخی وب‌سایت‌ها از جمله پولیتیکو ادعا کرده‌اند که پرونده‌ای در رابطه با معاون پیشنهادی ترامپ جی‌دی‌ ونس در اختیار آنها قرار دارد.



همچنین پولیتیکو گفت که این اسناد توسط یک حساب کاربری AOL به‌نام رابرت برای آنها ارسال شده است. فرد پشت این حساب کاربری به‌سختی به انگلیسی صحبت می‌کرد و مرتب رسانه‌ها را تحت فشار قرار می‌داد تا اسناد مربوطه را منتشر کنند.

البته ظاهرا کمپین انتخاباتی ترامپ تنها قربانی این حمله به‌حساب نمی‌آید. برخی گزارش‌ها نشان می‌دهند که هکرها در تلاش برای نفوذ به کمپین کاملا هریس نیز بوده‌اند؛ اما در نهایت نتوانسته‌اند موفق شوند. مقامات اف بی آی در گزارش خود هکرهای ایرانی را به استفاده از مهندسی اجتماعی و دیگر روش‌ها برای دسترسی به افراد مهم در هر دو کمپین انتخاباتی متهم کرده‌اند.

جالب اینجاست که اف بی آی این اتفاق را یک مسئله جدید و شگفت‌انگیز نمی‌داند. کارشناسان حوزه اینترنت، امنیت و شبکه این سازمان در انتخابات‌های پیشین نیز متوجه تلاش هکرهای ایرانی و روسی برای تاثیرگذاری بر روند انتخابات شده بودند. به گزارش FBI ایران سعی می‌کند در انتخابات ریاست جمهوری سایر کشورهای جهان نیز تاثیرگذار باشد.



مقامات امنیتی آمریکا باور دارند که با توجه به تاثیر بسیار زیاد انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو طرف‌های ایرانی فعالیت‌های خود را شدت بخشیده‌اند. همچنین ظاهرا هرکدام از مقامات بالارده سیاسی آمریکا و یا حتی شهروندان عادی ممکن است هدف این حملات قرار گیرند. اف بی آی در نهایت اعلام کرد که به‌ جمع‌آوری اطلاعات برای از بین بردن تهدید هکرهای ایرانی ادامه خواهد داد تا مشکلی در انتخابات آمریکا پیش نیاید.

با وجود گزارش اف بی آی، هیات نمایندگی ایران در سازمان ملل موارد عنوان شده در رابطه با هک و افشای اطلاعات را صرفا ادعاهایی غیرمستند خوانده است. این مقام سیاسی تاکید کرده که جمهوری اسلامی هیچ انگیزه‌ای برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ندارد. وی همچنین با ابراز تردید در صحت این ادعا از مقامات امنیتی آمریکا درخواست کرد که شواهد و مدارک خود را ارائه دهند تا مسئله بررسی شود.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره