نماد آخرین خبر

مک‌ بوک تاشو اپل تا سال 2028 عرضه نخواهد شد

منبع
سخت افزار
بروزرسانی
مک‌ بوک تاشو اپل تا سال 2028 عرضه نخواهد شد

سخت افزار/ طبق آخرین پیش‌بینی‌های تحلیل‌گر معروف اپل، مینگ‌چی کو، مک‌ بوک تاشو شایعه‌شده اپل تا پایان سال 2027 یا حتی 2028 در بازار عرضه نخواهد شد. این تأخیر به دلیل چالش‌های فنی‌ای است که اپل با آن‌ها روبرو خواهد شد.

پیش‌تر، گزارش‌هایی از تحلیل‌گران صنعت نمایشگر مانند راس یانگ، جف پو و حتی کو، اشاره داشتند که اپل درحال توسعه یک مک‌ بوک تاشو با صفحه‌نمایشی بین 20.2 اینچ یا 18.8 اینچ است. گفته می‌شد که وقتی لپ‌تاپ بسته می‌شود، یک صفحه‌کلید تمام‌صفحه در نمایشگر ظاهر می‌شود که تجربه تایپ را به طور کامل با نمایشگر یکپارچه می‌کند. وقتی دستگاه کاملاً باز شود، به عنوان یک مانیتور استاندارد عمل می‌کند و می‌توان آن را با یک صفحه‌کلید خارجی جفت کرده و به یک سیستم دسکتاپ بزرگ تبدیل کرد.

تأخیر در تولید و تغییر اندازه صفحه‌نمایش
کو در ماه می گفته بود که شرکت LG Display قصد دارد در سه‌ماهه چهارم سال 2025 تولید انبوه پنل‌های نمایشگر برای مک‌ بوک تاشو با صفحه‌نمایش 20.2 اینچ یا 18.8 اینچ را آغاز کند. اما طبق آخرین پست او در ایکس (توییتر)، اپل طراحی 20 اینچی را کنار گذاشته و اکنون به اندازه 18.8 اینچ بسنده کرده است.


کو در آخرین پست خود نوشت: برخی از شرکت‌کنندگان بازار قبلاً انتظار داشتند که اپل در سال 2025 آیپد تاشو را عرضه کند. اما بررسی‌های اخیر زنجیره تأمین نشان می‌دهد که هیچ نشانه‌ای از آیپد تاشو وجود ندارد. این ممکن است به این دلیل باشد که برخی این مک‌بوک تاشو را به عنوان یک آیپد تاشو معرفی کرده‌اند.

آزمایش‌های اپل با دستگاه‌های تاشو
اپل در حال آزمایش انواع دستگاه‌های تاشو از جمله آیپد و مک‌بوک تاشو است. البته مک‌بوک‌ها به خودی خود تاشو هستند، اما به نظر می‌رسد اپل به دنبال فرم‌فکتوری است که تمام‌صفحه باشد و هیچ صفحه‌کلید استانداردی نداشته باشد.

تحلیلگر نمایشگر، راس یانگ، در جولای 2022 اعلام کرد که اپل ممکن است نوعی لپ‌تاپ تاشو را در سال 2026 یا 2027 به بازار عرضه کند، اما هنوز مشخص نیست که چنین دستگاهی به عنوان یک مک، آیپد یا چیزی بین این دو طبقه‌بندی می‌شود.

چالش‌های اپل در بازار دستگاه‌های تاشو
در گزارش ماه می، تحلیل‌گر هایتونگ، جف پو، گفت که اولین دستگاه‌های تاشوی اپل احتمالاً در سال‌های 2025 و 2026 به تولید انبوه خواهند رسید. او بر اساس شواهد موجود در زنجیره تأمین اپل، این ادعا را مطرح کرد. در آن زمان، او اعلام کرد که احتمالاً اپل یک آیپد یا مک‌ بوک بزرگ‌صفحه تاشو را در آن بازه زمانی عرضه می‌کند و سپس یک آیفون تاشو با حجم تولید بیشتر را در اواخر 2026 به بازار می‌آورد.

پو ادعا کرده بود که یکی از دستگاه‌های تاشوی اپل با صفحه‌نمایش 20.3 اینچ در اواخر 2025 به تولید می‌رسد که زودتر از انتظارات قبلی بود. اما بعداً توضیح داد که به دلیل مشکلات دوام نمایشگر، اپل قصد دارد تا طراحی تاشو را به کمال برساند و به همین دلیل این دستگاه تا سه‌ماهه دوم 2026 به بازار نخواهد آمد. به نظر می‌رسد اپل همچنان در مرحله نمونه‌سازی یک دستگاه تاشو است.


آیا شما به چنین محصولی علاقه‌مند هستید؟
از آنجاییکه اپل همچنان در مرحله آزمایش و نمونه‌سازی برای دستگاه‌های تاشو است، احتمال دارد این فناوری تا چند سال دیگر به بازار عرضه نشود. این فناوری جدید، اگرچه جذاب و نوآورانه است، چالش‌های فنی و هزینه‌های بالایی دارد که ممکن است روند تولید و عرضه آن را کندتر کند. البته در نهایت، اگر اپل بتواند این فناوری را به خوبی توسعه دهد، ممکن است شاهد محصولاتی باشیم که تجربه کاربری جدید و متفاوتی را برای کاربران فراهم کنند. حالا آیا شما به استفاده از یک مک‌بوک تاشو علاقه‌مند هستید؟

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره