نماد آخرین خبر

شیائومی رکورد درآمدی سه ماهه دوم را شکست

منبع
تکفارس
بروزرسانی

تکفارس/ شرکت شیائومی در سه ماهه دوم سال جاری به درآمدی رکوردشکن دست یافت و با رشد ۳۲ درصدی نسبت به سال گذشته، از تخمین تحلیلگران پیشی گرفت. ورود این شرکت به بازار خودروهای برقی (EV) با معرفی خودروی SU7 در ماه مارس، به این رشد کمک قابل‌توجهی کرد.

درآمد شیائومی بین ماه‌های آوریل و ژوئن، به ۸۸.۹ میلیارد یوان (۱۲.۵ میلیارد دلار آمریکا) رسید که از انتظارات صنعت که حدود ۸۶ میلیارد یوان بود، فراتر رفت. سود خالص تعدیل‌شده این شرکت در این دوره به ۶.۲ میلیارد یوان رسید که نشان‌دهنده رشد ۲۰.۱ درصدی نسبت به سال گذشته است.

این درآمد شامل اولین مشارکت واحد تجاری خودروی این شرکت به مبلغ ۶.۴ میلیارد یوان پس از گسترش شیائومی به بازار پر رونق اما شلوغ خودروهای برقی بود تا با تسلا و BYD، رهبران جهانی این صنعت، به رقابت بپردازد.

 
خودروی SU7 شیائومی یک سدان چهار درب کلاس C است که دارای بردی تا ۷۰۰ کیلومتر می‌باشد. قیمت‌ از ۲۱۵,۹۰۰ یوان شروع می‌شود. در این دوره، شیائومی بیش از ۲۷,۰۰۰ خودرو تحویل داده و شبکه‌ای از ۸۷ نمایندگی در ۳۰ شهر در منطقه اصلی چین ایجاد کرده است.

با این حال، گوشی‌های هوشمند همچنان کسب و کار اصلی این شرکت هستند و شیائومی در بازار داخلی در کنار ویوو، اوپو، آنر و هوآوی جزو پنج برند برتر محسوب می‌شود. فروش گوشی‌های هوشمند در چین در این سه ماهه به ۷۰ میلیون دستگاه رسید که نسبت به سال گذشته رشد ۱۰ درصدی داشته است. میزان فروش‌ در طول جشنواره تجارت الکترونیک “۶۱۸” در ماه ژوئن بهبود یافت.

در روز پنجشنبه، سهام شیائومی با افزایش ۸.۹ درصدی به قیمت ۱۹.۰۸ دلار هنگ کنگ (۲.۴۵ دلار آمریکا) رسید، در حالی که شاخص هنگ سنگ ۱.۴۴ درصد افزایش یافت.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره