نماد آخرین خبر

افزایش درآمد هواوی با شکست اپل در بازار موبایل چین

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
افزایش درآمد هواوی با شکست اپل در بازار موبایل چین

دیجیاتو/ درآمد شرکت هواوی پس از اینکه گوشی‌های هوشمند آن توانستند سهم بازار چین را از اپل تصاحب کنند، برای ششمین سه‌ماهه متوالی رشد کرده است.

بلومبرگ در گزارش جدیدی براساس ارقام مالی شش‌ماهه غول چینی می‌گوید که هواوی در سه‌ماهه ژوئن 239 میلیارد یوان (33.6 میلیارد دلار) درآمد داشته که این میزان نسبت به سال قبل 33.7 درصد افزایش یافته است. سود خالص هواوی نیز 35.5 میلیارد یوان (بیشتر از 5 میلیارد دلار) گزارش شده است که کاهش 18.6 درصدی آن نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.

شکست اپل توسط هواوی در بازار موبایل چین
طبق اطلاعات ارائه‌شده توسط IDC، فروش گوشی‌های هوشمند هواوی نیز در سه‌ماهه گذشته 50 درصد افزایش یافته است، زیرا این شرکت همراه با شرکت‌های چینی دیگر مانند ویوو و شیائومی اپل را شکست داده‌اند و غول آمریکایی اکنون به رتبه ششم بازار موبایل چین سقوط کرده است. فروش اپل در چین طی سه‌ماهه ژوئن 6.5 درصد کمتر شده است و حتی با رشد کلی محصولات عرضه‌شده آن در چین، پیش‌بینی کارشناسان وال‌استریت را نتوانسته برآورده کند.


اکنون هواوی در حال آماده‌سازی پرچمدار بعدی خود یعنی میت 70 برای معرفی در اواخر سال جاری است که ارتقاء سخت‌افزار و به‌ویژه پردازنده آن به‌دقت تحت نظر خواهد بود. میت 60 با وجود تحریم‌های اعمال‌شده توسط ایالات متحده برای جلوگیری از پیشرفت فناوری‌های تراشه‌سازی چین، یک سال پیش با تراشه 7 نانومتری ساخت چین معرفی شد.

واحد خودروسازی این شرکت که فناوری خودران را به سازندگان خودروهای برقی ارائه می‌کند نیز طبق گزارش رسانه‌های چینی در اوایل ماه ژوئیه 10 میلیارد یوان درآمد کسب کرده بود. این میزان از مجموع درآمد بخش خودروسازی در دو سال گذشته بیشتر است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره