نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

خط و نشان مجلس برای آزادسازی واردات و رجیستری آیفون

منبع
گجت نيوز
بروزرسانی
خط و نشان مجلس برای آزادسازی واردات و رجیستری آیفون

گجت نیوز/ ظاهرا یکی از نمایندگان مجلس برای آزادسازی واردات و رجیستری آیفون خط و نشان کشیده است. آیا آیفون ۱۶ رجیستری و به کشور وارد خواهد شد؟
 
وزیر ارتباطات دولت پزشکیان در نخستین روزهای فعالیت خود در این وزارتخانه به مردم وعده داد با وزارت صنعت، معدن و تجارت راجع به رجیستری گوشی‌های آیفون و واردات گوشی صحبت کند و تا حصول نتیجه، موضوع را پیگیری کند. هم اکنون یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس به قول ستار هاشمی اشاره کرده است که در ادامه جزئیات آن را توضیح می‌دهیم.

مجلس آزادسازی واردات و رجیستری آیفون را مطالبه کرد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرده، وزیر ارتباطات وعده رجیستری آیفون داده و هم اکنون منتظر تحقق این قول و اقدامی از سوی ایشان در این رابطه هستیم. مصطفی پوردهقان گفته:


مسئله به این کوچکی را آن چنان بزرگ کردیم که مجلس شورای اسلامی باید در مورد موضوع یک گوشی – که موضوع کلانی هم نیست – تصمیم بگیرد و نظر بدهد.
 
پوردهقان ضمن اشاره به ممنوعیت واردات و رجیستری گوشی‌های آیفون ۱۴ و ۱۵ در کشور، تأکید کرد که این محصولات اپل هم مثل سایر گوشی‌ها هستند و باید مشکل رجیستری و قطع آنتن آن‌ها برطرف شود. به اعتقاد این نماینده مجلس نباید موضوعات خرد کشور را هم سطح موضوعات کلان مطرح کرد و ارزش بیش از حد به آن‌ها داد و رجیستری هم که یک امر روتین است باید هر چه سریع‌تر اجرا شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن تأکید کرده در صورت انفعال وزارت ارتباطات و وزارت صمت، مجلس شورای اسلامی وارد عمل خواهد شد و مشکل رجیستری را حل می‌کند. پوردهقان همچنین اضافه کرد:

به وزیر ارتباطات در جلسه کمیسیون صنایع گفتیم موضوعاتی را که در حد وزارتخانه می‌تواند حل شود، با یک قانون و بخشنامه خوب و سیاست گذاری مطلوب حل کنید تا مردم کمتر آزار ببینند.
 
به گفته این مقام مسئول، مردم روزانه پیامک‌های زیادی به نمایندگان مجلس ارسال می‌کنند که بخش اعظمی از آن‌ها راجع به همین مطالبات روتین و عادی است. به اعتقاد پوردهقان نباید مسائل خرد را تبدیل به موضوعات کلان کنیم و از کاه کوه بسازیم و مردم باید از ما راجع به مسائل کلان کشور مثل رشد پایه پولی و روابط دیپلماتیک مطالبه داشته باشند نه این که دغدغه‌شان در حد رجیستری آیفون و واردات محصولات یک برند خاص باشد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم