نماد آخرین خبر

سونی در حال آزمایش یک هوش مصنوعی برای تست کردن بازی‌هایش است

منبع
ديجي کالا
بروزرسانی
سونی در حال آزمایش یک هوش مصنوعی برای تست کردن بازی‌هایش است

دیجی کالا/ مهندسان پلی‌استیشن ۵ سونی در کنفرانس توسعه سرگرمی‌های رایانه‌ای ژاپن (CEDEC) در ۲۱ آگوست سخنرانی جذابی داشتند. این ارائه حول محور تلاش‌های تیم پلی‌استیشن ۵ برای ایجاد یک سیستم خودکار برای تست بازی‌ها و تضمین کیفیت آن‌ها است که با استفاده از یادگیری ماشینی برای شبیه‌سازی تجربه گیم‌پلی شبیه به انسان قرار است انجام شود.

البته تست کیفیت خودکار مورد بحث برای توسعه بازی و جست‌وجوی باگ‌ها در خود بازی‌ها اعمال نمی‌شود، بلکه در سیستم‌های پلی‌استیشن ۵ مانند سیستم‌های Home و Control Center آن، استفاده می‌شود. سیستم عامل پلی‌استیشن ۵ شامل عناصری است که به گیم‌پلی و پیشرفت بازی مرتبط هستند و کارت‌های اکتیویتی (Activity Cards) یک مثال واضح از این مورد هستند و چنین عملکرد‌هایی باید با انجام بازی‌ها آزمایش شوند.

با این حال، به گفته مهندس سونی، آزمایش به صورت دستی فقط می‌تواند چندین بار در طول پروژه انجام شود، به این معنی که بسته به زمان وقوع یک باگ، می‌تواند دقیقا قبل از انتشار پیدا شود و به‌ طور بالقوه برنامه‌ریزی‌ها را مختل کند. از سوی دیگر، در صورت خودکار بودن، می‌توان آزمایش را به صورت روزانه انجام داد، به این معنی که اشکالات زودهنگام شناسایی می‌شوند و توسعه‌دهندگان می‌توانند زودتر آن‌ها را برطرف کنند.


راه حل سونی برای این چالش، توسعه یک سیستم بازی خودکار است که هوش مصنوعی را در خود جای دهد. این سیستم توسط مهندسان روی کامپیوتر اجرا می‌شود و داده‌های صفحه نمایش را از پلی‌استیشن ۵ دریافت می‌کند. در ادامه در پاسخ به داده‌هایی که از دریافت می‌کند، ورودی‌های کنترلر را تعیین کرده و به پلی‌استیشن ۵ می‌فرستد، یعنی به عبارتی بازی را انجام می‌دهد.

این سیستم از دو عامل تشکیل شده است: یک عامل بازپخش و یک عامل تقلید. عامل بازپخش صرفا گیم‌پلی دستی ضبط شده قبلی را پخش می‌کند و برای پیمایش منو و صحنه‌های بازی استفاده می‌شود که به روشی از پیش تعیین شده بدون متغیر‌های تصادفی کار می‌کنند. از سوی دیگر، عامل تقلید یک مدل هوش مصنوعی است که یاد گرفته است چگونه با استفاده از یک نوع یادگیری ماشینی به نام یادگیری تقلید، بازی‌ها را مانند یک انسان انجام دهد. عامل تقلید الگو‌های رفتاری را از داده‌های نمونه‌ای که روی آن آموزش داده شده است، بازتولید می‌کند. این به این معنی است که می‌تواند بازی‌ها را حتی زمانی که عوامل تصادفی وجود دارند، انجام دهد. سیستم خودکار سونی در طول فرآیند تست، بین این دو عامل سوئیچ می‌کند. برای تعیین زمان نیاز به تغییر از عامل بازپخش به عامل تقلید، سیستم از ویژگی‌های تشخیص صحنه و تطبیق الگو استفاده می‌کند تا بررسی کند که آیا صحنه بازی با داده‌های از پیش آماده شده مطابقت دارد یا خیر.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره