نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
موبایل و بازی

طراحی گوشی جدید HMD از نوکیا لومیا ۱۰۲۰ الهام گرفته‌شده است

منبع
ترنجي
بروزرسانی
طراحی گوشی جدید HMD از نوکیا لومیا ۱۰۲۰ الهام گرفته‌شده است

ترنجی/ طبق گزارش های منتشر شده، HMD در حال کار بر روی یک گوشی جدید بوده که زبان طراحی آن از نوکیا Lumia 1020 الهام گرفته‌شده است. تلفن هوشمند آینده HMD، دارای یک ماژول دوربین بزرگ در قاب پشتی خواهد بود. طراحی شماتیک این دستگاه منتشر شده که می‌توانید در ادامه آن را مشاهده کنید.

شاید این گوشی جدید HMD به دوربین های قدرتمندی مجهز شود 
همان‌طور که در تصویر زیر قابل مشاهده است، در قاب پشتی تلفن هوشمند آینده HMD شاهد قرارگیری چهار لنز دوربین خواهیم بود. نوکیا لومیا ۱۰۲۰ که در سال ۲۰۱۳ معرفی شد، دارای جزیره دوربین دایره‌ای شکل بود، اما تنها یک لنز دوربین در آن قرار داشت. این دستگاه در زمان خود یکی از بهترین دوربین ها را در میان گوشی ها داشت. HMD نیز می‌تواند بر روی قابلیت های تصویربرداری این تلفن هوشمند آینده خود تمرکز کند.


تصویر شماتیک گوشی جدید HMD با طراحی الهام گرفته شده از لومیا ۱۰۲۰


نوکیا لومیا ۱۰۲۰

نوکیا لومیا به دوربین اصلی ۴۱ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱.۲ مگاپیکسلی مجهز شده بود. برای آنکه بتوانیم مقایسه کنیم، آیفون 5s (که آن هم در سال ۲۰۱۳ رونمایی شده) دوربین پشتی ۸ مگاپیکسلی دارد. نوکیا در آن زمان از این وضوح تصویر برای ارائه زوم بدون افت کیفیت ۴ برابری استفاده می‌کرد. متاسفانه در حال حاضر، هنوز اطلاعات زیادی درباره مشخصات این گوشی HMD با طراحی الهام گرفته شده از نوکیا لومیا ۱۰۲۰ وجود ندارد.

گوشی HMD Skyline که به‌تازگی معرفی شده دارای دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با سنسور 1/1.67 اینچی است. این تلفن هوشمند به دوربین تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال ۲ برابری مجهز شده است. این دستگاه از دوربین های اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی و ۵۰ مگاپیکسلی سلفی بهره می‌برد. این گوشی با توجه به قیمتی که دارد، با استقبال خوبی مواجه شده است. دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی آن می‌تواند در شرایط نوری مناسب، تصاویر دقیق و شارپی را ثبت کند. همچنین این دوربین دارای لرزشگیر اپتیکال (OIS) برای کاهش تاری هنگام ثبت تصاویر است.

همان‌طور که Gizmochina اشاره می‌کند، با توجه به آنکه این گوشی آینده HMD تا حد زیادی از لومیا ۱۰۲۰ دوربین‌محور الهام گرفته شده، احتمالاً قابلیت های تصویربرداری جذابی را مشابه گوشی HMD Skyline در اختیار کاربران خود قرار خواهد داد.

نظر شما درباره این تلفن هوشمند آینده اچ‌ام‌دی چیست؟

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره